شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: هنوز برای مسکن مهر ما در برخی نقاط بابت زمین مشکل داریم و هنوز هم زمین ها سنددار نشده اند که این مساله مشکلاتی را نیز به وجود آورده است...
کد خبر: ۲۰۰۱۹۲۸
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
فکرشهر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: هنوز برای مسکن مهر ما در برخی نقاط بابت زمین مشکل داریم و هنوز هم زمین ها سنددار نشده اند که این مساله مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.

سنددار شدن ۴۶۷ هکتار زمین در استان برای جهش مسکن

به گزارش «فکرشهر»، «محمدرضا بزرگمهر»، امروز سه شنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری اظهارداشت: در راستای جهش تولید مسکن، کلیه اراضی باید سنددار می‌شد تا این اراضی ملی برای جهش مسکن استفاده شود و بر همین اساس ۵۵۱ فقره سند مالکیت معادل ۴۶۷ هکتار صادر شده است تا مردم با خیال راحت اقدامات خود را انجام دهند.

زمین مسکن مهر در برخی نقاط استان هنور مشکل دارد

وی، با بیان این که «هنوز برای مسکن مهر در برخی نقاط بابت زمین مشکل داریم و هنوز هم سنددار نشده اند که این مساله مشکلاتی را نیز به وجود آورده است»، ادامه داد: سنددار کردن اراضی و املاک وزارت دفاع از دیگر کار‌هایی است که انجام شده است.

زمین مسکن مهر در برخی نقاط استان هنور مشکل دارد/ در آب پخش، سال هاست که نمی‌توانیم سند صادر کنیم/ بسیاری از اماکن دولتی استان بوشهر فاقد سند هستند/ آموزش و پرورش و علوم پزشکی، بیش‌ترین اماکن و اراضی را دارند

بزرگمهر توضیح داد: زمین پایگاه هوایی و دریایی، ۵۰ سال پیش به تصرف درآمد، ولی هنوز سند آن‌ها صادر نشده و با همکاری نهاد‌های امنیتی کار‌های سند بیش از ۴ هزار هکتار آن انجام و صادر شده و نزدیک به ۲ هزار هکتار دیگر مانده که سنددار نشده است و باید هر چه سریعتر این کار انجام شود تا جلوی سواستفاده زمین خوار‌ها گرفته شود.

بسیاری از اماکن دولتی استان بوشهر فاقد سند هستند

وی گفت: بسیاری از اماکن دولتی استان بوشهر فاقد سند هستند یا سند آن‌ها دفترچه‌ای است و با توجه به این که مصوب شده سند‌های دفترچه‌ای ادارات به ثبت اسناد داده شود تا تعویض شود، معادل ۴۳۰۰ فقره سند دفترچه‌ای به ما داده شد و همکاران ما با سندهایی که در بایگانی بوده مجموعا تاکنون بیش از ۷۵۰۰ فقره سند صادر کرده اند.

آموزش و پرورش و علوم پزشکی، بیش‌ترین اماکن و اراضی را دارند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ادامه داد: مجوز برای نقشه برداری ۵ هکتار اراضی دولتی را گرفته ایم تا نقشه برداری دستگاه‌های دولتی را بدون هزینه انجام دهیم و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم اماکن خود را به ما معرفی کنند تا کار نقشه برداری را انجام داده و سپس اسناد آن‌ها را صادر کنیم تا از سواستفاده افراد جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش و علوم پزشکی، بیش‌ترین اماکن و اراضی را دارند.

زمین مسکن مهر در برخی نقاط استان هنور مشکل دارد/ در آب پخش، سال هاست که نمی‌توانیم سند صادر کنیم/ بسیاری از اماکن دولتی استان بوشهر فاقد سند هستند/ آموزش و پرورش و علوم پزشکی، بیش‌ترین اماکن و اراضی را دارند

سنددار کردن شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی

محمدرضا بزرگمهر اظهارداشت: یکی از نگرانی‌ها این بود که اگر روزی اتفاقی برای اداره ثبت بیفتد، تکلیف اسناد مردم چه می‌شود که در همین راستا الکترونیک شدن اسناد شروع شد و همکاران تاکنون معادل ۱۲ میلیون برگ سند را اسکن کرده و به روزرسانی آن‌ها انجام شده و بقیه نیز به صورت آنی در حال انجام است و در ۳ جا ذخیره سازی انجام می‌شود که شامل استان بوشهر، جنوب کشور و تهران است.

وی ادامه داد: سنددار کردن شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی از دیگر کارهاست که از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۴۵۰۰ هکتار اراضی سند آن صادر شده است همچنین با همکاری منطقه آزاد بوشهر، جانمایی ۲۶ هزار هکتار آن انجام شده و به افراد اعلام کرده ایم تعیین تکلیف نهایی را انجام دهند تا عملیات صدور سند را نیز انجام دهیم.

حدنگاری برای جزایر استان

بزرگمهر گفت: اجرای عملیات حدنگاری برای جزایر دیگر کاری است که باید انجام می‌دادیم که از مسوولین مربوطه خواسته ایم اسناد و مدارک را تحویل ما دهند تا کار‌های آن را انجام دهیم و تاکنون حدنگاری جزایر خارگ و خارگو انجام گرفته و منتظر بقیه جزایر هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ادامه داد: در مورد جزیره خارگ، سند جزیره با مجوز هیات وزیران و شورای امنیت ملی برای وزارت نفت صادر شده و بر همین اساس از سال ۱۳۹۳ کار‌های آن آغاز شد و خریداری‌های لازم انجام پذیرفته است.

وی افزود: در طول ۷ ماه، بیش از ۳۸ هزار فقره سند مالکیت حدنگاری صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد صدور سند داشته ایم.

محمدرضا بزرگمهر اظهارداشت: اسناد مالکیت دفترچه‌ای یکی از نکات مهم است که، چون ثبت سامانه جامع املاک نشده احتمال تعرض در آن‌ها وجود دارد و امروز معادل ۱۲۰ هزار سند مالکیت دفترچه‌ای در اختیار مردم است و اعلام می‌کنیم همه باید برای تعویض و تک برگ کردن سند مراجعه کنند تا در آینده مشکلی پیش نیاید و برای راحتی کار مردم، گفته ایم می‌توانند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند تا دفاتر اسناد رسمی کار‌های اداری را انجام دهند و اگر مشکلی در سند وجود نداشته باشد در کمتر از یک هفته سند‌های جدید صادر می‌شود.

زمین مسکن مهر در برخی نقاط استان هنور مشکل دارد/ در آب پخش، سال هاست که نمی‌توانیم سند صادر کنیم/ بسیاری از اماکن دولتی استان بوشهر فاقد سند هستند/ آموزش و پرورش و علوم پزشکی، بیش‌ترین اماکن و اراضی را دارند

صدور رای برای بیش از ۷۴۰۰ هکتار زمین

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: عملیات هوشمندسازی برای جلوگیری از جعل از دیگر کار‌های ثبت اسناد است که در طول سال‌های گذشته انجام شده است؛ به طور مثال می‌توان در ثبت شرکت‌ها و دفاتر ازدواج اشاره کرد.

وی بیان داشت: تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن تنظیم شده تا روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر نیازی به مراجعه افراد به اداره ثبت نداشته باشند و بنیاد مسکن مدارک و نقشه برداری را انجام داده و در اختیار ثبت اسناد قرار می‌دهد تا کار‌های سند انجام شود و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷۰۰ فقره در روستا‌ها و در شهر‌ها ۸۷۴ فقره سند مالکیت صادر شده است.

بزرگمهر افزود: در مورد زمین های عسلویه برای بیش از ۷۴۰۰ هکتار زمین رای صادر شده است که پس از رای ما نمی‌توانیم سند صادر کنیم که این موضوع پیگیری شد و در رای جدید که به ریاست قوه قضاییه اعلام شده و ۱۳ روستا و شهر در این حوزه قرار گرفته و در دست اقدام است و تا رای جدید اعلام نشود نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

در آب پخش، سال هاست که نمی‌توانیم سند صادر کنیم

وی گفت: در مورد آب پخش، سال هاست که نمی‌توانیم سند صادر کنیم، چون اراضی متعلق به راه و شهرسازی است و تا آن اداره اجازه ندهد، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و در حال پیگیری موضوع هستیم تا با همراهی مسوولین، مشکل آن‌ها رفع شود.

محمدرضا بزرگمهر اضافه کرد: درباره هلیله و بندرگاه، منتظر تعیین تکلیف نهایی هستیم؛ البته آمادگی کامل و لازم را داریم و تعدادی نیز کارهای سندشان انجام شده، اما باید تعیین تکلیف در شورای امنیت ملی انجام شود و استاندار نیز پیگیر این مهم است.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر