جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۱۷۳
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت:با وجود مردمانی خونگرم و مهربان در این استان، میزان صلح و سازش در پرونده‌های وارد شده به ساختار شورای حل اختلاف و دادگستری همچنان پایین است که در کنار معتمدان و ریش‌سفیدان، از ظرفیت بسیجیان نیز برای افزایش صلح و سازش استفاده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، "مهدی مهرانگیز" روز دوشنبه در همایش «صلح‌یاران بسیج» در بوشهر اظهار کرد: به دلیل دیانت، نجابت و قدرشناسی مردم، بوشهر از استان‌های امن کشوربه حساب می‌آید که آمار خشونت‌ها به نسبت جمعیت پایین است.

وی افزود: با این وجود، میزان صلح و سازش در بین پرونده‌های وارد شده به نظام قضایی، پایین است که نشان می‌دهد برای افزایش میزان صلح و سازش از ظرفیت معتمدان، ریش‌سفیدان، بزرگان و بسیجیان به خوبی استفاده نشده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: انتخاب یک فرد حقوقدان و دو فرد معتمد به عنوان "صلح‌یاران بسیج" در هر پایگاه مقاومت بسیج می‌تواند زمینه ساز افزایش صلح و سازش بین افراد جامعه استان شود.

مهرانگیز آمار صلح و سازش دعاوی در استان را نصف میانگین آمار کشوری ذکر کرد و گفت: مردم استان بوشهر، مهربان، خوشرو و با محبت هستند و اگر زمینه ورود معتمدین و بزرگان در مسائل ایجاد اختلاف انجام شود، شاهد گذشت آن‌ها خواهیم بود همچنان که در موضوع قصاص شاهد حرکات خوب و مناسبی از سوی صاحب حقوق هستیم.

وی بیان کرد: ماهیت ورود پرونده به سیستم قضایی این است که در آخر یک نفر صاحب حق شده و اگر چه پرونده مختومه می‌شود، اما خصومت همچنان وجود دارد و گاهی می‌تواند به یک تخلف و جرم مشهود تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: ورود دادگستری به حقوق عامه را به عنوان یک وظیفه دنبال می‌کنیم که وصول ۲۵۰ هزار میلیارد ریال حق دولت از پتروشیمی‌های استان، پرداخت مطالبات گندمکاران توسط دولت، پیگیری فعال شدن فرودگاه جم پس از پنج سال تعطیلی و پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به بخشداری ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تا قبل از پایان امسال بخشی از پیگیری‌های دادگستری بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر