جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۲۸۱
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

فکرشهر: مردم ولایتمدار استان بوشهر با پیکر‌های مطهر ۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بوشهر وداع کردند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) شامگاه پنج‌شنبه مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شهر‌های مختلف استان بوشهر با شهدای والامقام گمنام ۸ سال دفاع مقدس وداع و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.

در این مراسم معنوی اقشار مختلف مردم مومن استان با ذکر فاتحه و گلباران پیکر مطهر شهدا با آرمان‌های والای شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

همچنین در ادامه ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام در وصف شهدای کربلا و دوران دفاع مقدس به عزاداری پرداختند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در حاشیه این مراسم با اشاره به انتقال ۵ شهید گمنام تازه تفحص شده از مناطق جنگی ۸ سال دفاع مقدس به بوشهر، گفت: این شهدای والامقام با استقبال باشکوه مردم شهیدپرور وارد بوشهر شد و همزمان با ایام فاطمیه در ۵ نقطه استان بوشهر دفن می‌شوند.

سرهنگ علیرضا غریبی با بیان اینکه این ۵ شهید در مناطق مختلف استان در دشتستان، تنگستان، بوشهر و جم دفن می‌شوند، افزود: این شهدای دفاع مقدس در عملیات‌های والفجر مقدماتی و ۳، بیت‌المقدس ۴ و کربلای ۵ به شهادت رسیدند.

وی محل شهادت ۵ شهید گمنام یاد شده را مناطق مهران، بندی‌خان، شلمچه و فکه عنوان و اضافه کرد: سن این رزمندگان هنگام شهادت بین ۲۴ تا ۴۵ سال بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: ۵ شهید گمنام تازه تفحص شده پس از تشییع در نقاط مختلف استان در روستا‌های دهقاید و بوشکان دشتستان، شهرک پردیس جم، روستای آبطویل بوشهر و روستای گلکی شهرستان تنگستان دفن می‌شوند.

وی یادآور شد: تا کنون ۱۷۳ شهید گمنام دفاع مقدس در سطح استان تشییع و در ۷۵ نقطه استان دفن شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر