جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۳۰۵
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: تاکنون ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس در استان بوشهر چاپ شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سرهنگ علیرضا غریبی در نشست با مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مسئولان ستادی و استانی این دانشگاه اظهار داشت: خداوند بیان داشته که جایگاه شهدا قابل قیاس با هیچ جایگاهی نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: زیربنای همه تمدن‌ها فرهنگ یک جامعه است و زیربنای فرهنگ نیز مردم آن جامعه هستند و زیربنای فرهنگ مردم تربیت است که این تربیت در کوچک‌ترین مجموعه آن یعنی خانواده شکل می‌گیرد که تا ۵۰ سال پیش این نقش را بر عهده داشت، ولی امروزه با ورود تکنولوژی این نقش اساسی دچار تغییرات بسیار شد.

غریبی بیان داشت: امروزه، مخصوصاً برای نظام جمهوری اسلامی ایران دول غربی و استکباری سموم تکنولوژی را به ما می‌دهند و آن چیزی را که به ضرر تربیت نسل امروز و آینده انقلاب و نظام اسلامی است را به صورت رایگان و به وفور در اختیار جامعه قرار می‌دهد

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر این دانشگاه و توجه مقامات عالیرتبه کشوری به آن ابراز داشت: نقش تربیت معلم واقعاً بسیار حیاتی و مهم است و نباید تنها به تدفین و ساخت یادمان شهدا در دانشگاه توجه کرد بلکه باید کاری کنیم که فرهنگ شهدا به دست دانشجو معلمان برسد و آن‌ها با آموزه‌ها، باور‌ها و ارزش‌هایی که شهدا از جان خود را برای آن‌ها گذشتند، آشنا شوند.

غریبی تصریح کرد: در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیازمند یاری همه مراکز آموزش عالی استان و فرهیختگان توانمند عرصه ادبیات پایداری و به طور کلی همه ظرفیت‌های استان برای تالیفات فاخر و ترویج فرهنگ بزرگ ایثار و شهادت هستیم و تاکنون ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس در استان چاپ شده است.

وی متذکر شد: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این عرصه از ظرفیت خوبی برخوردار است و امیدواریم که در حوزه تألیف اساتید این دانشگاه به یاری ما بشتابند و در حوزه مالی نیز نیازمند همکاری همه دستگاه‌های استان هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر