شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۳۴۳
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد ارتفاع موج در خلیج فارس ۱.۵ تا ۲ متر افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با تسنیم، از متلاطم شدن خلیج فارس در نوار ساحلی این استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه افزایش سرعت وزش باد بر روی دریا هشدار دریایی سطح زرد در استان صادر شده و در این راستا تا ظهر دوشنبه هفته جاری ضمن افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی، سواحل و فراساحل جنوبی، خلیج فارس در استان بوشهر متلاطم است.

وی زمان آغاز هشدار دریایی سطح زرد را ۱۹ آذر ماه اعلام و بیان کرد: این وضعیت تا ۲۰ آذر ماه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نوع مخاطره هشدار دریایی سطح زرد را وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید تا ۴۴ کیلومتر در ساعت اعلام و تصریح کرد: در مدت یاد شده ارتفاع موج دریا خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر ۱.۵ تا ۲ متر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس را از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و تصریح کرد: در این وضعیت خطر غرق‌شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناور‌ها و پاره شدن تور صیادی وجود دارد.

وی خطر غرق‌شدن شناگران و خسارت به تأسیسات دریایی و سواحل را از دیگر مخاطرات هشدار دریایی دانست و با تأکید بر جلوگیری از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: در وضعیت مواج و متلاطم شدن دریا از خروج شناور‌های سبک به ویژه قایق‌ها از اسکله‌ها برای پیشگیری از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر