جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان بوشهر می‌گوید: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، ۶۰ تا ۷۰ درصد آمار تصادفات فوتی و جرحی سهم راکبان موتورسیکلت بوده که نسبت به سال گذشته، روند افزایشی داشته است...
کد خبر: ۲۰۰۲۳۷۱
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

فکرشهر: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان بوشهر می‌گوید: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، ۶۰ تا ۷۰ درصد آمار تصادفات فوتی و جرحی سهم راکبان موتورسیکلت بوده که نسبت به سال گذشته، روند افزایشی داشته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سرهنگ محمدصادقی، افزود: پارسال در مدت یک سال ۱۵۰ نفر آمار فوت و جرح موتورسیکلت سواران در استان داشته‌ایم در حالی که در ۸ ماهه امسال تصادفات فوتی و جرحی موتورسیلکت‌ها ۱۸۵ نفر بوده است.

وی با تاکید بر رعایت قانون و موارد ایمنی از سوی راکبان موتورسیکلت، گفت: برای ترغیب موتورسواران به رعایت نکات ایمنی، ۶ هزار کلاه ایمنی در کشور توزیع می‌شود که سهم بوشهر ۷۰ کلاه ایمنی است.

رئیس شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه استان بوشهر نیز گفت: هرساله موتور سواران به علت رعایت نکردن نکات ایمنی موجب حوادث بسیار جانی و مالی می‌شوند که یکی از علل مهم آن استفاده نکردن راکبان موتور سیکلت از کلاه ایمنی و ضربه به سر است.

عباس معتمد ادامه داد: مورد دیگر خسارت مالی ناشی از تصادف موتورسواران است که نیازمند پوشش بیمه‌ای شخص ثالث است، اما شماری از راکبان موتورسیکلت نسبت‌به آن بی توجه هستند و به علت نداشتن بیمه قادر به پرداخت خسارت تصادف نیستند و دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

وی یادآور شد: پرداخت خسارت و جبران آن برعهده صندوق تامین خسارت است و هرساله این صندوق بخش بسیار زیادی از خسارت‌های تصادف‌ها را از طریق حق بیمه پرداختی از سوی مردم تامین می‌کند، به همین خاطر داشتن گواهینامه، کلاه ایمنی و بیمه شخص ثالث برای راکبان موتورسیکلت الزامی است.

رئیس شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه عنوان کرد: طبق قانون صندوق مکلف است همه خسارت پرداختی را از مقصر حادثه تصادف دریافت کند که رقم بسیار بالایی است و با توجه به اینکه امسال مبلغ دیه در ماه‌های عادی ۹۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، فرد مقصر حادثه باید حتما بیمه شخص ثالث داشته باشد تا بتواند از طریق صندوق تامین خسارت، هزینه‌ها را پرداخت کند.

وی گفت: در سال گذشته ۴۳ درصد از مقصران حوادث رانندگی را موتورسیکلت سواران تشکیل داده‌اند، اما امسال تا کنون این آمار به ۴۷ درصد افزایش یافته است.

معتمد ادامه داد: همچنین پارسال ۴۰ درصد از زیان دیده‌ها موتورسیکلت سواران بودند، اما امسال تا کنون این آمار به ۴۷ درصد رسیده که افزایش چشم‌گیری داشته است و احتمال ادامه این روند تا پایان سال دور از انتظار نیست.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی و حوادث جاده‌ای استان بوشهر هم گفت: امسال افزایش حوادث ترافیکی را نسبت به پارسال داریم و مهمترین موضوع در این حوادث، آسیب جدی به راکبان موتور سیکلت بوده است.

دکتر سید حسین موسوی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ هزار ۶۱۰ نفر حادثه تصادف موتورسیکلت در استان داشته‌ایم که یک سوم کل حوادث ترافیکی و تصادف‌ها را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر