جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۴۶
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان تولید آبزیان دریایی و پرورشی است، گفت: سالانه بین ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تن آبزیان استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ابوالقاسم محمدزاده در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر با سرکنسول چین در بندرعباس با بیان اینکه این استان در ابعاد گوناگون دارای ظرفیت‌های مهمی است، اظهار داشت: از ۵۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی ایران بیش از ۹۰۰ کیلومتر آن در استان بوشهر در مرز دریایی خلیج‌فارس قرار دارد.

وی با بیان اینکه بندر بوشهر در عرصه تجارت دریایی از قدمت بالایی برخوردار است گفت: بندر بوشهر از دیرباز نقش مهمی در تجارت دریایی کالا و ترانزیت محصولات داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر خواستار راه‌اندازی کنسولگری چین در بوشهر شد و گفت: بوشهر همواره با کشور‌های مختلف آسیایی از جمله خاورمیانه در ارتباط بوده که تأسیس کنسولگری چین در بوشهر نقش مهم و ویژه‌ای در توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی، صنعتی و سرمایه‌گذاری دارد.

محمدزاده تعداد واحد‌های صنفی استان بوشهر را ۸۰ هزار واحد دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی استان بوشهر فروشنده کالا‌های چینی هستند و بندر گناوه که مرکز اقتصادی مهم استان بوشهر در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری نقش مهمی دارد.

وی، چین را دوست اقتصادی و سیاسی ایران دانست و اضافه کرد: چین هم مبدأ واردات و هم مقصد صادرات کالا‌ها و محصولات استان بوشهر است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: این حوزه دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه پایین دست برای سرمایه‌گذاری است.

محمدزاده، استان بوشهر را یکی از بزرگترین تولیدکننده سیمان و کانی غیرفلزی دانست و افزود: امکان سرمایه‌گذاری در این ظرفیت‌ها برای جلوگیری از فله‌فروشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان تولید آبزیان دریایی و پرورشی است، گفت: سالانه بین ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تن آبزیان استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر اضافه کرد: پس از تحریم بازار آبزیان استان بوشهر از آمریکا و اروپا جدا شد و به سمت چین آمد، ولی سخت‌گیری کشور چین در واردات آبزیان استان بوشهر بازار به سمت مسکو هدایت شد.

محمدزاده با تأکید بر برداشتن محدودیت‌ها در صادرات آبزیان استان بوشهر به چین اضافه کرد: سخت‌گیری صادرات میگو از استان بوشهر به چین برداشته شود و سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع استان بوشهر در برنامه‌های سرکنسول چین قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر