جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۸۷
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از طراحی ساخت باغ موزه دفاع مقدس در اراضی ۶ هکتاری ساحل بوشهر خبر داد و گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس تصویب شد.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ پاسدار علیرضا غریبی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به تشییع ۵ شهید گمنام دفاع مقدس در بوشهر اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۲۶ آذر ۵ شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس در بوشهر تشییع می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهدا صبح روز یکشنبه آینده از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای بهشت صادق علیه‌السلام بوشهر بر روی دستان مردم قدرشناس بوشهر تشییع می‌شود خاطرنشان کرد: برای خاکسپاری این شهدا به نقاط تعیین شده منتقل می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر اضافه کرد: این ۵ شهید در روستا‌های دهقاید و بوشکان دشتستان، شهرک پردیس جم، روستای آبطویل بوشهر و روستای گلکی شهرستان تنگستان پس از تشییع در این نقاط دفن می‌شوند.

سرهنگ غریبی یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با دفن این ۵ شهید در مجموع ۷۵ نقطه استان بوشهر میزبان ۱۷۳ شهید گمنام است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۷۰ برنامه در استقبال از این ۵ شهید گمنام در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر برگزار شده است گفت: از ۱۵ آذر که شهدای گمنام وارد فرودگاه بوشهر شدند برنامه محفل با شهدا در نقاط استان برگزار شد که تا زمان دفن این شهدا برنامه‌ها ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه مردم این استان دارای ۵ قرن قدمت در مبارزه با استعمار و استکبار است تصریح کرد: استقبال پرشور مردم استان بوشهر از شهدای گرانقدر نشان از نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرهنگ غریبی در ادامه با اشاره به ساخت باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر در ۸ سال دفاع مقدس در سه جبهه زمینی، هوایی و دریایی با دشمن بعثی در جنگ بود ساخت باغ موزه دفاع مقدس در ساحل مورد تاکید استاندار و فرماندهان نیرو‌های مسلح استان بوشهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ساخت باغ موزه دفاع مقدس در اراضی ۶ هکتاری ساحل بوشهر طراحی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس تصویب شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر