يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۸۷۰
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

فکرشهر: سردار محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) صبح امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) در همایش دانشگاه تراز انقلاب اسلامی که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی هندسه قدرت دنیا را تغییر داده است؛ زیرا تا پیش از آن، دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و کشور‌ها تحت دو نظریه سکولاریسم و کمونیسم پیش می‌رفتند، اما انقلاب اسلامی ایران این هندسه را به هم ریخت که به واسطه آن، جبهه حق و باطل شکل گرفت.

به گزارش فکرشهر از فارس، وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله برای ما تحقق آرمان بلند انقلاب و امام (ره) و رهبری یعنی «تمدن اسلامی» است؛ لذا برای دستیابی به آن، نیاز به مدیران جهادی و تولید علم و دانش داریم تا هم مسئله حکمرانی را حل و هم نیاز‌های نرم‌افزاری را رفع کنیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) عنوان کرد: همان‌گونه که اسلام برای سیاست، اقتصاد و فرهنگ برنامه دارد، باید ژئوپلیتیک ایران را هم درک کنیم.

سردار حسنی آهنگر، گفت: در این مسیری که باعث شده انقلاب اسلامی به سطح ۱۰‌کشور برتر دنیا برسد، دانشگاه‌ها خوب عمل کردند؛ اما انتظاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما دارند، بیشتر است؛ به همین خاطر برای تحقق تمدن اسلامی نیاز به نگاه راهبردی داریم؛ به عبارت دیگر نباید مشکلات معیشتی را برای خودمان بزرگ کنیم؛ زیرا اتفاقاتی که انقلاب اسلامی در این ۴۵ ساله عمر خود رقم زده، قابل توجه است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: در ۲۰ دانشکده و ۷۵ اندیشکده‌ای که داریم در حال طراحی الگویی هستیم تا تمدن اسلامی محقق شود که در همین راستا با معاونت آموزشی وزارت علوم نیز الگوی دانشگاه حکمت‌بنیان را طراحی کرده‌ایم؛ زیرا معتقدیم که با تغییر الگوی اداره غربی دانشگاه‌ها، تمدن اسلامی قابل تحقق است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر