پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۴۱۱۴
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

فکرشهر: همه ما اهمیت داشتن انگیزه و انرژی در صبح را می‌دانیم. تلاش برای بلند شدن از رختخواب در صبح، نداشتن انگیزه و احساس تنبلی احساسی جهانی است.

به گزارش «فکرشهر» از انتخاب، در مورد خودم شخصاً، فکر می‌کنم با بزرگتر شدن یک فرد سحرخیز شدم. من صادقانه احساس می‌کنم که بیشترین بازدهی را اول صبح دارم، اما وقتی جوان‌تر بودم اینطور نبود. تنظیم زنگ ساعت برای آخرین وقت ممکن و سپس دویدن با عجله به اطراف مانند یک دیوانه کار من بود.

با این حال، معمولاً فقط چند چیز ما را از داشتن صبح‌هایی با انگیزه و پر انرژی باز می‌دارد. خبر خوب این است که شما می‌توانید آن‌ها را نسبتاً آسان تغییر دهید. بنابراین، اگر می‌خواهید هر روز صبح با انگیزه از خواب بیدار شوید، با عادات زیر خداحافظی کنید.

۱. خواب و بیداری نامنظم

زمان ثابت خواب و بیداری برای بسیاری از مردم مانند خاطرات دور به نظر می‌رسد. اگر برخاستن شما از خواب زمان خاصی ندارد باید آن را تغییر دهید. همچنین فشار دادن مکرر آن دکمه خاموشی موقت زنگ ساعت هیچ فایده‌ای برای شما ندارد، زیرا خواب شما را مختل می‌کند. اگر صدای زنگ هشدار است که شما را آزار می‌دهد، سعی کنید ملودی آرامش بخشی را پیدا کنید که به آرامی شروع می‌شود و به تدریج بلندتر می‌شود. این چیزی بود که به من کمک زیادی کرد، علاوه بر اینکه همسری داشتم که در صورت نیاز (به معنای واقعی کلمه) مرا از رختخواب بیرون می‌کشید.

اما موضوع فقط زمان بیداری نامنظم نیست وقت خواب ما هم هست. اغلب اوقاتکار‌های عقب مانده زمان خواب ما را به هم می‌ریزد و ما با بیدار ماندن بیشتر از آنچه که باید، یک شب خواب خوب را قربانی می‌کنیم. این اتفاق گاهی اوقات طبیعی است، اما اگر بخشی از زندگی ما شد، باید به تغییر آن فکر کنیم. ما باید با رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک ساعت مشخص هر روز، حتی در تعطیلات آخر هفته یک روال خواب ثابت را هدف قرار دهیم.

۲. زمان زیاد صفحه نمایش در شب

اگر شما فردی هستید که در شبکه‌های اجتماعی میچرخید و تا پاسی از شب با مردم صحبت می‌کنید، یا اغلب تا ساعت ۳ بامداد در ماراتن نتفلیکس شرکت می‌کنید، احتمالاً به واقعیت خشن خواب ناکافی عادت کرده اید.

اما آیا از آن آگاه هستید؟

نور آبی که توسط تلفن‌های هوشمند تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های دیجیتال ما منتشر می‌شود همانطور که می‌گویند، در چرخه خواب اختلال ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید در صبح احساس انگیزه و انرژی کنید، استفاده از هر وسیله‌ی‌ای در اواخر شب را باید به فراموشی بسپارید. ما همه نیاز به سم زدایی دیجیتال و خواب خوب داریم. به من اعتماد کنید، ارزشش را دارد. قبل از وقت خواب از گوشی خود استفاده نکنید.

یا میدانید چی بهتر است؟ به جای آن کتاب بخوانید این من را در حالی که هنوز در صفحه اول هستم به خواب می برد.

۳. اتاق خواب به هم ریخته و خیلی گرم

یک محیط نامرتب می‌تواند ما را دچار استرس و اضطراب کند هرج و مرج بصری ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زیرا ما نمی‌توانیم آرامش داشته باشیم.

در مورد آن فکر کنید اگر نتوانید آرام شوید، به خواب رفتن سخت‌تر می‌شود.

دما نیز نقش مهمی در کیفیت خواب دارد بدن ما محیط خنک‌تر را ترجیح می‌دهد و اگر شب‌ها احساس گرما کنیم، مضطرب و بی قرار می‌شویم و نمی‌توانیم بخوابیم.

ما گاهی در طول شب از خواب بیدار می‌شویم و سعی می‌کنیم یک پای خود را بیرون از لحاف ببریم. این یک پاسخ خودکار است که بدن ما هنگام تلاش برای تنظیم دمای خود برای ما ارسال می‌کند. همه این‌ها باعث کیفیت بد خواب ما میشود و صبح‌های ما دیگر چندان دلپذیر به نظر نمی‌رسند

نظم و تمیزی روی بهره وری خواب و حال و هوای شما تاثیر می‌گذارد، پس سعی کنید صبح‌ها تخت خوابتان را مرتب‌تر و تمیز کنید و همچنین مطمئن شوید که در شب خنک، تاریک و ساکت خواهد بود. من در بخش خوش شانس هستم، زیرا اولین کسی هستم که صبح برای شروع کار از خواب بیدار می‌شوم؛ بنابراین همسرم اغلب به جای من رختخواب را مرتب میکند، زیرا کمی دیرتر از خواب بیدار می‌شود.

من آن را به عنوان یک موقعیت برد-برد می‌بینم او بیشتر می‌خوابد، و این ترتیب را دوست دارد، و من نیازی به مرتب کردن تخت ندارم.

اما شما مثل من نباشید. صبح رختخوابتان را مرتب کنید، بدن و ذهنتان از شما تشکر خواهند کرد.

۴. کافئین بیش از حد در عصر و شب

فکر می‌کنم این یکی بسیار ساده است ما آن را می‌دانیم، اما هنوز انجامش نمی‌دهیم

کافئین بیش از حد در عصر و شب می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب و همچنین انرژی و انگیزه صبحگاهی شما داشته باشد. وقتیفنجان‌های آخر عصرانه یا شب را میل میکنید، مقدار قابل توجهی کافئین در سیستم شما باقی می‌ماند و بر خواب شما تأثیر می‌گذارد.

آیا قرار ملاقات با دوستان اواخر بعد از ظهر است؟ آیا کافی شاپ جدیدی هست که میخواهید امتحان کنیداما فقط بعدازظهر‌ها وقت دارید؟ من این را درک می‌کنم، اما سعی کنید آن را به یک عادت تبدیل نکنید سعی کنید زمان متفاوتی را برای نوشیدن قهوه در اوایل روز تعیین کنید. همچنین، مطمئن هستم که یک نسخه بدون کافئین از نوشیدنی قهوه مورد علاقه شما وجود دارد.

۵. تمرینات شدید خیلی نزدیک به زمان خواب

ورزش و مراقبت از بدن ما مهم است، اما داشتن آن بیش از حد و نزدیک به زمان خواب ایده آل نیست و می‌تواند بر توانایی ما برای داشتن یک خواب خوب در شب تأثیر بگذارد و ما را در صبح کم انرژی کند. این به نوعی شبیه داشتن یک اتاق خواب آشفته و خیلی گرم است که بر ذهن و بدن ما تأثیر می‌گذارد.

ورزش شدید ضربان قلب و دمای بدن شما را افزایش می‌دهد، ولی چیزی که قبل از خواب به آن نیاز داریم این است که خودمان را آرام کنیم و بدنمان را برای زمان خواب آماده کنیم. سعی کنید تمرینات خود را کمی زودتر در روز، حداقل چند ساعت قبل از خواب، برنامه ریزی کنید. اگر این کار به دلیل مشغله‌ای که دارید غیرممکن است، لطفا کمی حرکات کششی انجام دهید. تمرینات یوگا وریلکسیشن قبل از خواب بهترین گزینه است.

۶. خوردن غذا‌های سنگین و غنی قبل از خواب

هفته گذشته تصمیم گرفتم خودم را به یک ضیافت شام سلطنتی دعوت کنم. دوستان ما برای بازدید آمده بودند و همه با هم به یک بوفه رستوران جدید نزدیک خانه‌ی خود رفتیم.

غذا ترکیبی از همه چیز بود: ماکارونی با خامه، غذا‌های تایلندی خوب، کوفته‌های چینی، و بسیاری از غذا‌های تند، همراه با یک دسر لذیذ که نمی‌توانستم به آن نه بگویم. نمی‌دانستم درد‌های ناراحتی گوارشی، نفخ و سوزش سر دلی که در آن شب احساس می‌کردم چیست. مشکل من این است که وقتی بدنم مخالف است با چشمانم غذا می‌خورم. این شام بهشتی با خواب آرام من جنگید و صبح من همه چیز بود جز پر انگیزه و انرژی.

من سعی می‌کنم اشتباهی را که مرتکب شدم تکرار نکنم و شما هم باید همین کار را کنید. شب‌های شما باید با سبک‌تر به پایان برسد. اگر می‌خواهید از این احساس سستی در صبح اجتناب کنید، غذایی سبک یا حتی یک میان وعده سالم را انتخاب کنید. زمان دادن به هضم غذا برای خواب خوب بسیار مهم است، بنابراین همیشه غذا خوردن را چند ساعت قبل از خواب تمام کنید.

۷. افکار منفی قبل از خواب

ما در زمانه‌ای پر استرس زندگی می‌کنیم. به همین دلیل است که افکار قبل از خواب گاهی ذهنمان را اسیر می‌کند و مشکلات زندگی گاهی اوقات مانع می‌شود راحت بخوابیم. ما نگران آینده، برنامه‌های کاری، دوستان و خانواده خود هستیم. نگرانی آن‌ها به دغدغه ما تبدیل می‌شود و دیگر خودمان را در جایگاه اول اهمیت قرار نمی‌دهیم.

همه این‌ها جای بسیار کمی برای افکار مثبت می‌گذارد که خوابی آرام برای ما به ارمغان می‌آورد.

بنابراین، اول از همه، باید شروع کنید که خودتان را در اولویت قرار دهید:

شما هدف بزرگی در این دنیا دارید و باید مراقب ذهن خود باشید

سعی کنید روز را با چیزی که دوست دارید شروع کنید: یوگا، خواندن کتاب یا حتی کمی استراحت با نوشیدنی مورد علاقه در صبح این کاری است که همسر من معمولا انجام می‌دهد.

من جرأت نمی‌کنم مزاحم آرامش صبحگاهی او را شوم، زیرا به او کمک می‌کند استراحت کند، آرام شود و شروع به برنامه‌ریزی برای روزش کند، و در واقع، به خاطر آن، روزش خیلی بهتر پیش میرود.

من وقتی غمگین میشوم چیزی که به من کمک میکند یک حمام آب گرم قبل از رفتن به رختخواب است. برای بدن من معجزه می‌کند و باعث می‌شود بهتر و سریعتر بخوابم. اگر سریعتر بخوابم، زمانی برای افکار منفی ندارم. برد - برد

۸. چرت‌های طولانی در اواخر روز

وقتی روی کاناپه چرت میزنید، گاهی اوقات بیشتر از حد نیازاست. اما این چرت‌ها خواب شایسته‌ای را که بدن ما نیاز دارد خراب می‌کند. به جای چرت‌های طولانی، شما باید تلاش کنید کوتاه‌تر چرت بزنید، حداکثر بیست تا سی دقیقه حتی کوتاه تر.

دست خود را با یک کنترل تلویزیون در آن از روی کاناپه آویزان کنید، تا زمانی که به خواب رفتید کنترل از راه دور در حال سقوط شما را بیدار کند. بیش از حد نخوابید تا ذهن شما احساس شادابی کند.

ثبات کلیدی است، بنابراین برای خواب بهتر به این عادات پایبند باشید

بیدار شدن با اشتیاق و انرژی زیاد شما را بازدهی بیشتری می‌بخشد و خلق و خوی شما را برای آن روز تقویت می‌کند. عادت‌های ما نقش بسزایی در زندگی ما دارند و بر خواب و صبح‌های شادمان تاثیر می‌گذارند و شرایط را برای بقیه روز تنظیم می‌کنند.

بنابراین، چه خداحافظی با دکمه‌ی قطع موقت زنگ ساعت باشد، چه پایان روز با یک حمام آرامش بخش خوب، یا یک میان وعده سبک سالم، ثبات مهم است. ما باید به جای گرفتار شدن در عادات بد، به عادت‌های خوب پایبند باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر