چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۵۱۶
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت: هشت طرح آبخیزداری با اعتبار ۹۱۸میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر در این استان در حال افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی است.

به گزارش فکرشهر، "عبدالحسین گرشاسبی" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۹۱۸ میلیارد ریال در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و دیلم باعث تحول در حوزه آبخیزداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازه آبخیزداری "دره امیری" با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال یکی از شاخص‌ترین طرح‌های یادشده است که در شهرستان دیلم افتتاح می‌شود.

گرشاسبی اضافه کرد: کنترل سیلاب و رسوب، غنی سازی سفره‌های زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی حوزه آبخیزداری شهرستان دیلم از اهداف سازه دره امیری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: امسال عملیات اجرایی ۳۷ سازه در حوزه آبخیزداری با استفاده از اعتبارات ملی و استانی به مبلغ یکهزارو ۴۷۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح ۶۳۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان به مبلغ ۲۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال، تعیین حوزه مدیریت جامع استان به وسعت ۸۳۸ هزار هکتار در سطح شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر و جم از دیگر اقدامات این اداره کل در سالجاری است.

گرشاسبی افزود: تصویب اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۱۸ هزار و ۱۲۸ هکتار از حوزه‌های آبخیز استان از محل اعتبارات ملی و استانی به مبلغ پنج میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی جنگل کاری و نهال کاری در سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار با اعتبار مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال محل اعتبارات استانی و ملی، تولید سه میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال جنگلی، بیابانی و زینتی در راستای کاشت یک میلیارد درخت از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری است.

گرشاسبی اضافه کرد: اتمام ۱۰۰ درصد ممیزی مراتع استان در قالب ۹۷۳ محدوده یا سامان عرفی به مساحت یک‌میلیون ۱۸۹ هزار و ۶۹۵ هکتار و احاله مدیریت ۵۴۹ فقره طرح مرتعداری در سطح ۳۸۲ هزار و ۸۷۲ هکتار از دیگر اقدامات این اداره کل است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر