جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۷۵۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

فکرشهر: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: برای نخستین بار در جهان روی یک شناور هشت‌متری تندرو موشک با برد ۳۰کیلومتری با قدرت تخریب و دقت بالا نصب شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکهسه فروند شناور پیشرفته تندرو با قابلیت نصب موشک‌های با برد بالا توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد، اظهار داشت: این شناور‌ها در کارخانه شهید محلاتی سپاه در بوشهر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و یک شرکت دانش‌بنیان داخلی تولید شده است.

وی با بیان اینکه در طراحی و ساخت شناور‌های پیشرفته تندرو به موضوعات تاب‌آوری، دریامانی و دریانوردی توجه شده است، افزود: ساخت شناور‌های تندرو باید به‌گونه‌ای باشد که قابلیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان را داشته باشند بر همین اساس جنس شناور‌ها از فایبرگلاس به آلومنیومی که سبک و از مقاومت بالا برخوردار هستند تغییر یافته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با ابراز اینکه قابلیت این شناور‌ها به‌گونه‌ای است که برای نخستین بار در جهان روی یک شناور هشت‌متری موشک با برد ۳۰ کیلومتری با قدرت تخریب و دقت بالا نصب شده است، تصریح کرد: برای نخستین بار از روی شناور پیشرفته شهید مهدوی که اقیانوس‌پیماست موشک بالستیک شلیک شد.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه "از این جهت شناور‌ها به نام شهدا نام‌گذاری می‌شوند چرا که معتقدیم شهدا زنده هستند"، گفت: در ۴۵ سال گذشته دشمن ما را تهدید می‌کند و این تهدید‌ها هم همیشه وجود خواهد داشت، اما ما باید آمادگی رزم خود را بالا ببریم که این مهم با جدیت در نیرو‌های مسلح در حال انجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر