جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر:
فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر، گفت: در حال حاضر بیش از 600 سازمان مردم نهاد در استان بوشهر مجوز فعالیت گرفته‌اند که تاکنون فعالیتی نداشته‌اند که با حمایت از آنها فعال می‌شوند...
کد خبر: ۲۰۰۵
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴

فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر، گفت:  در حال حاضر بیش از 600 سازمان مردم نهاد در استان بوشهر مجوز فعالیت گرفته‌اند که تاکنون فعالیتی  نداشته‌اند که با حمایت از آنها فعال می‌شوند.
 
به گزارش فکرشهر، محمد حسن پرآوردر نشست با برخی از مدیران دستگاه‌های اجرای استان بوشهر از برگزاری همایش  جوانان، امید و توسعه در بوشهر خبرداد و اظهار کرد: در برگزاری این همایش از همکاری جوانان استفاده می‌شود و حضور مدیران دولتی در این همایش تنها برای حمایت از سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 600 سمن در استان مجوز فعالیت گرفته اند  تصریح کرد: از این تعداد سازمان‌های مردم نهاد به تعداد انگشتان دست هم فعال نیستند زیرا نه آن ها به اهدافی که تعریف کرده اند، رسیده اند و نه مسئولان که موظف به کمک آنها بوده اند به وظایفشان عمل کرده اند.
 
وی بر فعال شدن این سازمانها تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سازمانهای مردم نهاد دراستان بوشهر با حمایت مسئولان و دستگاههای مربوطه فعال می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به بدنه تنومند جمعیت جوان کشور، این مهم را هم یک تهدید و هم یک فرصت دانست و بیان کرد: اگر نظامی برای جوانان برنامه نداشته باشد یک تهدید محسوب می‌شوند و بالعکس اگر با برنامه از جوانان استفاده شود، یک فرصت برای کشور هستند.

پرآور توجه به نقش و حضور جوانان و استفاده از توانمندی‌های این قشر را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید بیان و تصریح کرد: در این راستا، دولت بنا دارد با تقویت تشکل‌های مردم نهاد به آنان بگوید که در فرآیندهای توسعه، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و عمران می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی به تاکید استاندار بر استفاده از جوانان با استعداد حاضر در سمن‌ها اشاره کرد و افزود: نگاه سالاری این است که جوانان را باید به خودباوری رساند و سپس در مسند‌های مدیریتی از آنان استفاده کرد.

 پرآور، تشکیل یک دبیرخانه با کمک سمن‌ها  برای ثبت سوابق، مستندات و بررسی های همایش  جوانان، امید و توسعه  را یک ضرورت دانست و گفت: نیاز بعدی این همایش تشکیل پنج کمیته تبلیغات و روابط عمومی، تشریفات و پشتیبانی، تشکل ها، سازماندهی و ارزیابی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با بیان این که متولی برگزاری همایش جوانان، امید و توسعه ، فرمانداری بوشهر انتخاب شده ، افزود: همایش های بعدی، توسط سایر فرمانداری ها و در شهرستان ها برگزار شود.

به نوشته ی  اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، پرآور استفاده از مشارکت صدا و سیما، وبلاگ نویسان و سایت ها جهت پوشش و انعکاس این همایش و همچنین استفاده از ظرفیت جوانان عضو جمعیت هلال احمر را لازم دانست و گفت: تا زمانی که این همایش به خوبی راه نیافتاده نیاز است همه دستگاه های اجرایی استان در برگزاری بهتر آن شرکت کنند و پس از شکل گیری، سایر همایش ها به سمن‌ها سپرده شود و دولت، تنها، نظارت کننده باشد.

وی تاکید کرد: جوانان ما دارای استعداد های بالایی هستند و تنها کافی است آنان را در مسیر قرار داد تا آینده سازان خوبی برای جامعه شوند که جامعه به حضور آنان ببالد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر