چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۱۹۳
سه‌شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

فکرشهر: کارگاه نساجی سنتی "سینیز" به عنوان بزرگ‌ترین کارگاه پارچه و عبابافی سنتی استان بوشهر در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی و دوستداران هنر در بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر روز سه شنبه در این آیین گفت: در شهرها بیشتر نگاه‌ها به سمت و سوی راه‌اندازی کارگاه‌های تجاری و درآمدزا است که در چنین شرایطی راه اندازی کارگاه تولیدی نساجی سنتی "سینیز" آن هم با مواد اولیه طبیعی اقدامی بسیار ارزشمند است.

اسماعیل سجادی منش افزود: بکارگیری افراد توانیاب از ویژگی‌های برجسته بزرگ ترین کارگاه نساجی سنتی "سینیز" در استان بوشهر است که ترویج چنین رویکردی به اشتغال توانیابان جامعه کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: برای توسعه این واحد تولیدی حمایت تسهیلاتی لازم انجام و در صورت نیاز زمین مورد نیاز این واحد در شهرک صنعتی تامین خواهد شد.

سجادی منش اظهار کرد: در هفته آینده نیز فعالان شماری از کارگاه های صنایع دستی استان بوشهر به عراق و استان نجف اعزام و برای معرفی و ثبت سفارش تولیدات فاخر خود اقدام می‌کنند که این میز تجاری ظرفیتی برای رونق فروش صنایع دستی استان بوشهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: تا پیش از راه اندازی کارگاه "سینیز"، پنج کارگاه تولیدی نساجی، ویژه پارچه‌های سنتی در شهرستان دشتی این استان اندازی شده که بیشتر در تولید پارچه عبا فعالیت دارند.

اسماعیل سجادی منش یادآور شد: پارچه عبا در چند سال اخیر کاربری‌های دیگری مانند کیف، کفش، کمربند، شال و مانتو پیدا کرده که بدون تردید این شمار کاربری به رونق بازار فروش آن کمک خواهد کرد.

سجادی منش ادامه داد: در همین راستا برای توسعه کارگاه تولیدی نساجی برنامه ریزی ویژه ای انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات ۱۱ اسفندماه اظهار کرد: انتظار می‌رود فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری همگام با سایر هم‌طنان در انتخابات پیش رو حضوری پررنگ داشته باشند.

مدیرعامل شرکت نساجی "سینیز" نیز گفت: بخش بافندگی این کارگاه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و با ۲۰ فرصت شغلی ( با قابلیت افزایش تا ۶۰ نفر) آغاز به کار کرده است.

امینه شمسی افزود: در فاز دوم نیز بخش ریسندگی کارگاه با ۴۰ فرصت شغلی (با قابلیت افزایش تا ۶۰) و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در جوار بخش بافندگی راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: تمام تولیدات این کارگاه به طور صددرصد طبیعی و از پشم‌های شتر و گوسفند و نخ‌های طبیعی و فاقد نخ های پلی استر و اکریلیک و مواد شیمیایی خواهد بود.

شمسی یادآور شد: برای فعالیت بخش ریسندگی فراخوان جذب نیرو منتشر شده تا پس از جذب و ارائه آموزش لازم شرایط برای راه اندازی بخش ریسندگی کارگاه فراهم شود.

وی اضافه کرد: انتظار می رود با پرداخت تسهیلات مناسب و کم بهره شرایط برای فعالیت موثر و پویاتر کارگاه نساجی سنتی "سینیز" با تمام ظرفیت محقق شود.

شمسی عنوان کرد: ظرفیت تولید این کارگاه ماهانه ۶ هزار مترمربع است که تولید آن با تمرکز به تامین نیاز داخل و سپس صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شود.

رئیس هیات مدیره و سرمایه گذار کارگاه نساجی سنتی "سینیز" نیز گفت: در چشم انداز این کارگاه برندسازی، توسعه و معرفی بیشتر در بازارهای جهانی مورد توجه ویژه قرار دارد.

سید محمدامین قاسمی زاده افزود: طبیعی، سنتی و دستباف بودن تمام محصولات تولیدی یکی از راهبردهای اصلی این کارگاه نساجی سنتی است که با هدف ارتقا کیفیت لحاظ شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر