شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۵۴۰۵
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

فکرشهر: نام یک مرد هلندی که چهار دهه پیش مورد عمل جراجی پیوند قلب قرار گرفت به عنوان کسی که طولانی‌ترین عمر را پس از این عمل داشته است در رکورد‌های جهانی گینس ثبت شد.

به گزارش فکرشهر از یورونیوز، پزشکان به برت یانسن در سن ۱۷ سالگی گفته بودند که به دلیل عارضه قلبی تنها شش ماه دیگر زنده خواهد ماند. او اکنون امیدوار است که سرنوشتش «نمونه‌ای» امیدبخش برای دیگر بیماران قبلی باشد.

برت یانسن به دلیل ابتلا به کاردیومیوپاتی یا بیماری ماهیچه قلب در بریتانیا مورد عمل پیوند قرار گرفت. او که اکنون ۵۷ سال دارد می‌گوید سرنوشتش نشان می‌دهد که امکان زندگی طولانی مدت پس از عمل پیوند قلب وجود دارد.

این مرد هلندی روز عمل جراحی پیوند قلبش در ماه ژوئن سال ۱۹۸۴ را مهمتر از تاریخ تولدش می‌داند. برت یانسن اکنون دارای دو فرزند پسر است و گواهی خلبانی هواپیمای بدون موتور دارد.

او می‌گوید که هرگز تصور نمی‌کرد که سال‌های دهه ششم زندگی خود را تجربه کند. او اکنون به دلیل عوارض جانبی داروهایش مجبور شده است اندکی از فشار کاری خود کم کند، اما تاکید می‌کند که همچنان همه کار‌های مورد علاقه‌اش را می‌تواند انجام دهد.

میانگین امید به زندگی بیمارانی که مورد عمل پیوند قلب قرار می‌گیرند ۱۶ سال است. رکورد قبلی طولانی‌ترین عمر پس از عمل جراحی قلب متعلق به یک مرد کانادایی بود که در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۳۵ سال پس از عمل جراحی پیوند قلب درگذشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر