چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۴۲۱
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

فکرشهر: العربیه نوشت: ولی عهد سعودی خواستار آن است که سهم بخش گردشگری تا سال ۲۰۳۰ دست‌کم ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی را شامل شود.

عربستان سعودی با اختصاص ۸۰۰ میلیارد دلار به بخش توریسم و گردشگری در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ سالیانه ۷۰ میلیون گردشگر را جذب کند و به یکی از مهمترین کشور‌های گردشگری در جهان تبدیل شود.

احمد الخطیب، وزیر گردشگری سعودی تاکید کرد که ریاض هدف پیشین در جذب ۵۰ میلیون گردشگر در سال را افزایش داد و افزود، شمار گردشگران از سعودی تا پایان سال جاری به ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

الخطیب تصریح کرد که با توجه به میزان سرمایه‌گذاری سعودی در این بخش، به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله مراکز توریستی، هتل‌ها و تاسیس یک شرکت هواپیمایی جدید، انتظار افزایش گردشگران منطقی به‌نظر می‌رسد.

سعودی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری کلانی برای ایجاد هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و تاسیسات زیربنایی توریستی در سواحل دریای سرخ انجام داده است. ریاض همچنین به توسعه سایت‌های تاریخی به‌ویژه در مناطق «العلا» و «الدرعیه» اقدام کرده است.

جذب گردشگر از برنامه‌های بلندمدت شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی با هدف تنوع بخشی به اقتصاد ۱.۱ تریلیون دلاری کشور است.

ولی عهد سعودی خواستار آن است که سهم بخش گردشگری تا سال ۲۰۳۰ دست‌کم ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی را شامل شود.

وزیر گردشگری سعودی همچنین اشاره کرد که دولت این کشور درصدد افزایش سفر‌های سیاحتی (شامل سفر شهروندان کشور) از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون سفر در سال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر