شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۵۵۶۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

فکرشهر: طبق گزارش پزشکان آلمانی، مردی ۶۲ ساله در این کشور، برخلاف توصیه‌های پزشکی، ۲۱۷ بار در برابر کرونا واکسینه شده است.

به گزارش فکرشهر، یورونیوز نوشت: پژوهشگران دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ می‌گویند، به نظر می‌رسد این مرد هیچ عارضه‌ی جانبی نداشته است.

دکتر کیلیان شوبر از بخش میکروبیولوژی دانشگاه گفت: «ما از طریق مقالات روزنامه‌ای از مورد او مطلع شدیم. سپس با او تماس گرفتیم و از او دعوت کردیم تا در ارلانگن تحت آزمایش‌های مختلف قرار گیرد. او بسیار علاقه‌مند به انجام این کار بود.»

این مرد نمونه‌های خون و بزاق ارائه داد.

محققان همچنین برخی از نمونه‌های خون یخ‌زده‌ی او را که در سال‌های اخیر نگهداری شده بود، آزمایش کردند.

دکتر شوبر گفت: «ما توانستیم در زمان انجام یکی دیگر از واکسیناسیون‌های این مرد، به درخواست خود او، نمونه‌های خون تهیه کنیم.»

وی افزود: «ما توانستیم از این نمونه‌ها برای تعیین دقیق نحوه واکنش سیستم ایمنی به واکسیناسیون استفاده کنیم.»

ادعای تزریق ۱۳۰ مورد از این واکسن‌ها توسط دادستان شهر ماگدبورگ که تحقیقات خود را با اتهام کلاهبرداری آغاز کرده بود، جمع‌آوری شد، اما هیچ اتهام کیفری مطرح نشد.

واکسن‌های کووید نمی‌توانند باعث عفونت شوند، اما می‌توانند به بدن بیاموزند که چگونه با این بیماری مبارزه کند.

واکسن‌های مبتنی بر اسید ریبونوکلئیک پیام‌رسان (mRNA) با نشان دادن بخشی از کد ژنتیکی ویروس به سلول‌های بدن عمل می‌کنند.

سیستم ایمنی بدن سپس می‌تواند کووید را شناسایی کند و بداند در صورت مواجهه واقعی با آن، چگونه با آن مبارزه کند.

دکتر شوبر نگران بود که تحریک بیش از حد سیستم ایمنی با دز‌های مکرر ممکن است برخی سلول‌ها را خسته کند.

اما محققان هیچ مدرکی دال بر این موضوع در فرد ۶۲ ساله پیدا نکردند. همچنین هیچ نشانه‌ای از ابتلای او به کووید در گذشته وجود نداشت.

پژوهشگران گفتند: «مهم است که ما واکسیناسیون بیش از حد را به‌عنوان راهبردی برای تقویت ایمنی تطبیقی تایید نکنیم.»

از سوی دیگر آن‌ها تاکید کردند که نتایج آزمایش‌های آن‌ها روی فرد ۶۲ ساله برای نتیجه‌گیری‌های گسترده و فراتر از آن توصیه‌هایی برای عموم مردم کافی نیست.

آن‌ها در وب‌سایت دانشگاه می‌گویند: «تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که واکسیناسیون سه دز، همراه با واکسن‌های تقویتی منظم برای گروه‌های آسیب‌پذیر، همچنان رویکرد مورد نظر است. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که واکسن‌های بیشتری مورد نیاز باشد.»

خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS) می‌گوید واکسن‌های کووید به‌طور فصلی تجویز می‌شوند، اما برخی افراد با سیستم ایمنی بسیار ضعیف ممکن است در زمان‌های دیگر به محافظت بیشتری نیاز داشته باشند - و با کسانی که پرونده آن‌ها در NHS نشان می‌دهد واجد شرایط هستند، تماس گرفته می‌شود.

واکسن‌های کووید می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر