چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۵۷۵
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

فکرشهر: مراسم تحلیف ۱۳ مشاور خانواده قوه قضاییه با حضور معاون رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان بوشهر برگزار و ۸ مرکز مشاوره در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی ظهر امروز در مراسم تحلیف ۱۳ مشاور خانواده و راه‌اندازی ۸ مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان بوشهر اظهار داشت: مهم‌ترین، اصلی‌ترین و برجسته‌ترین مولفه توسعه، پیشرفت و بالندگی جامعه، نهاد خانواده است.

وی نقش خانواده در توسعه و پیشرفت جامعه را مهم دانست و افزود: جایگاه خانواده در جامعه اسلامی بسیار مهم است و یکی از آثار مهم پیامد و شکل‌گیری بنیان خانواده رسیدن به آرامش است.

۷۲ درصد از جرائم در تهران مربوط به فرزندان طلاق است

معاون رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه اشاره به آمار جرایم متاثر از طلاق خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده است ۷۲ درصد از جرائم در تهران مربوط به فرزندان طلاق و یا عدم وجود پدر در خانواده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اکنون ۲۱۰۰ مشاوره خانواده فعالیت می‌کنند تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۱۰۰ مشاور خانواده در کشور پس از گذراندن فرایند‌های لازم و دقت و ملاحظات قانونی، از سوی قوه قضاییه مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور تاکنون ۴۰۰ مرکز مشاوره خانواده راه‌اندازی شده است اضافه کرد: باتوجه به فراهم شدن زیرساخت‌های الکترونیکی و ارجاع هوشمند، امیدواریم شاهد تحولی در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دعاوی حوزه خانواده باشیم

وی با قدردانی از رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: از زمان آغاز فعالیت مهدی مهرانگیز در پست رئیس کل دادگستری استان بوشهر شاهد ارتقا این مجموعه در شاخص‌های مختلف هستیم که نشان از تلاش شبانه‌روزی و جهادی آن است.

معاون رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه ماهیت دعاوی خانواده با سایر پرونده‌ها متفاوت است اضافه کرد: این مهم نیاز به رسیدگی‌های تخصصی با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی و شناخت خانواده دارد تا به صلح و سازش و بازگشت به روابط سالم‌تر هدایت شود و در صورت عدم سازش، پیامد‌های منفی ناشی از جدایی کاهش یابد.

نسبت ازدواج به طلاق در استان بوشهر ۱۶ تا ۱۷ درصد است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز نقش خانواده را از دیدگاه اسلام مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ازدواج در اسلام از جایگاه و شان بالایی برخوردار است.

مهدی مهرانگیز با اشاره به اینکه نسبت ازدواج به طلاق در استان بوشهر ۱۶ تا ۱۷ درصد است گفت: این آمار هرچند نسبت به دیگر مناطق کشور پایین‌تر است، ولی کاهش آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی تکامل شخصیت و پیشرفت هر فرد را در گرو خانواده دانست و تاکید کرد: خانواده نقش بنیادی و مهمی در تربیت نسل فرزندان دارد از همین رو نهاد خانواده در دین مبین اسلام و قانون اساسی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و همین رویکرد در قوه قضاییه نیز حاکم است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نقش مشاور خانواده را مهم دانست و تصریح کرد: مشاوره خانواده تکالیف و رسالت سنگینی در حل اختلاف خانواده و رفع مشکلات آن به عهده دارد.

کاهش ۱۵ درصدی ازدواج در استان بوشهر

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر هم با اشاره به آمار ازدواج در استان گفت: آمار ازدواج در استان بوشهر در سال گذشته ۶ هزار و ۳۴۰ مورد ثبت شده که نسبت به سال ماقبل آن کاهش ۴ درصدی دارد.

مجید آرامی اضافه کرد: در ۱۱ ماه امسال شاهد کاهش ۱۵ درصدی ثبت ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

در پایان این مراسم، ۱۳ نفر از مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با قرائت سوگندنامه، پروانه فعالیت خود را دریافت کردند.

در ادامه نیز ۸ مرکز مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با دریافت مجوز رسمی از این مرکز، راه‌اندازی و فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر