شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۵۵۹۶
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

فکرشهر: بر اساس گزارشی که توسط وزارت دفاع آمریکا تهیه شده، دلیل ثبت موارد بسیار زیاد مشاهده «بشقاب پرنده» در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی در این کشور، آزمایش‌های هواپیما‌های جاسوسی بوده است.

به گزارش فکرشهر از بی بی سی، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا یا «پنتاگون» تاکید کرده‌اند که هیچ مدرکی مبنی بر مواجهه دولت این کشور با موجودات فرازمینی وجود ندارد.

در این گزارش که روز جمعه به کنگره آمریکا ارائه شد، آمده است که اکثر موارد ادعای مشاهده «اشیای ناشناس پرنده» (UFO) در واقع دیدن اجسامی بوده که توسط انسان و بر روی زمین ساخته شده بودند.

در عین حال نویسندگان این گزارش اعتراف کرده‌اند که نتایج تحقیقات آن‌ها لزوما به پایان یافتن باور برخی در ارتباط با سفر موجودات فرازمینی به سیاره ما، نخواهد بود.

در گزارش پنتاگون آمده است: «به احتمال زیاد افزایش تعداد برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، فیلم‌های سینمایی و حجم بسیار بالایی از محتوای منتشر شده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی درباره پدیده‌های ناهنجار ناشناخته، بر روی افزایش بحث عمومی در این‌باره در افکار عمومی اثر گذاشته و موجب شده تا بخش‌هایی از جامعه، موضوع (سفر آدم فضایی‌ها به زمین) را باور کنند.»

این گزارش بخشی از تلاش گسترده‌تر حکومت آمریکا برای بررسی ادعا‌ها درباره سفینه‌های فضایی فرازمینی یا آن‌طور که مقام‌های آمریکایی می‌گویند «پدیده ناهنجار ناشناخته» (UAP) است.

این تلاش‌ها شامل دیدار‌های علنی با مقام‌های ناسا (اداره ملی هوانوردی و فضا در آمریکا) و همچنین جلسات پرسش و پاسخ در کنگره آمریکاست.

نتیجه تحقیقات پنتاگون: دلیل موج مشاهده بشقاب پرنده در دهه ۶۰، آزمایش هواپیما‌های جاسوسی بوده است + تصویر

در سال‌های اخیر بحث آدم فضایی‌ها بیش از هر زمانی در سطوح بالای مقام‌های آمریکایی مطرح شده است

گزارش اخیر توسط «دفتر راه‌حل برای ناهنجاری‌ها در همه زمینه‌ها» (AARO) در وزارت دفاع آمریکا تهیه شده است.

در گزارش آمده که افکار عمومی در ارتباط با مساله موجودات فرازمینی، به شدت تحت تاثیر فرهنگ عامه قرار گرفته است.

محققان پنتاگون در گزارش خود نوشته‌اند که به طور مشخص، روایت مواجهه دولت آمریکا با آدم فضایی‌ها و مخفی کردن آن از چشم جهانیان، بار‌ها در تولیدات مختلف فرهنگ عامه تکرار می‌شود.

یکی از سخنگویان پنتاگون گفت که مقام‌های این وزارتخانه «با ذهنی باز» تحقیقات درباره این مساله را آغاز کردند، اما به سادگی هیچ مدرکی مبنی بر این‌که موجودات فرازمینی به زمین سفر کرده‌اند، پیدا نکردند.

پت ریدر به خبرنگاران گفت: «تمامی تلاش‌ها و تحقیقات در تمامی سطوح طبقه‌بندی اطلاعات محرمانه به این نتیجه ختم شد که اکثر گزارش‌های مشاهده (موجودات فضایی)، در حقیقت اجسام و پدیده‌هایی بوده‌اند که به غلط (موجود یا سفینه فرازمینی) شناسایی شده‌اند.»

بر اساس یک نظرسنجی که توسط بنگاه «گالوپ» در سال ۲۰۲۱ انجام شد، ۴۰ درصد جمعیت آمریکا معتقدند که سفینه‌های موجودات فضایی از زمین دیدن کرده‌اند.

این آمار در سال ۲۰۱۹، ۳۳ درصد بود.

نتیجه تحقیقات پنتاگون: دلیل موج مشاهده بشقاب پرنده در دهه ۶۰، آزمایش هواپیما‌های جاسوسی بوده است + تصویر

در گزارش آمده تولیداتی مانند فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، در گسترش باور به اینکه موجودات فضایی به زمین سفر کرده‌اند، نقش داشته‌اند

پنتاگون می‌گوید برای تهیه گزارش اخیر، محققان همه اسناد آرشیوی و طبقه‌بندی شده از همه مقام‌های حکومتی را از سال ۱۹۴۵ تاکنون بررسی کرده‌اند.

محققان در جریان جست‌وجوهایشان متوجه شدند که به عنوان مثال، آن‌چه به عنوان یک سند درز کرده درباره آدم فضایی‌ها در سال ۱۹۶۱ منتشر شد، یک سند جعلی است.

در یکی از نمونه‌های دیگر، نویسندگان گزارش به شایعات درباره نمونه‌برداری از یک «سفینه موجودات فضایی» اشاره کرده‌اند و نوشته‌اند که اساسا چنین چیزی صحت ندارد و در تمامی موارد نمونه‌برداری، آزمایش‌ها نشان داده که نمونه‌ها عموما منیزیوم، روی و بیسموت بوده است.

در گزارش همچنین فهرستی از فناوری‌های جدید منتشر شده که در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به افزایش قابل توجه گزارش‌های مشاهده آدم فضایی‌ها منجر شدند.

یکی از این فناوری‌ها بالن‌های با قابلیت پرواز به ارتفاعات بسیار بالاست که سقوط یکی‌شان در سال ۱۹۴۷ در ایالت نیومکزیکوی آمریکا به شایعات درباره آدم فضایی‌ها دامن زد.

یکی دیگر از این فناوری‌ها نیز هواپیمای جاسوسی «یو-۲» است که ساخت و آزمایش آن از اوایل دهه ۱۹۵۰ آغاز شد.

بر اساس بررسی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا یا سی‌آی‌ای (CIA)، درباره بیش از نیمی از گزارش‌های مشاهده آدم فضایی، در همان زمان تحقیق شده و دولت به این نتیجه رسیده که گزارش‌ها صحت ندارند.

تعداد قابل توجهی از پروژه‌های مخفی توسعه تسلیحاتی که به سوءبرداشت شهروندان دامن زد مرتبط با مواردی است که سازندگان این تسلیحات به دنبال ساخت هواپیما‌هایی دایره شکل بوده‌اند.

در تخیلات عمومی، اجسام پرنده دایره شکل به عنوان یکی از تکراری‌ترین اشکال «سفینه‌های موجودات فرازمینی» شناخته می‌شد و حتی در زبان فارسی این سفینه‌ها «بشقاب پرنده» خوانده می‌شوند.

یکی از معروف‌ترین هواپیما‌های دایره شکل، جنگنده هوایی «وی‌زد-۹ آوروکار» است که توسط شرکت «آورو کانادا» طراحی و ساخته شد. طراحان این جنگنده به دنبال ساخت هواپیمایی بودند که به شکل عمودی پروازش را آغاز کند.

طی دهه‌های اخیر حکومت آمریکا چندین تحقیق مفصل را در ارتباط با اشیای ناشناخته فضایی انجام داد. اما بخش بزرگی از این تحقیقات محرمانه بودند و نتایجشان منتشر نشدند.

در گزارش اخیر آمده که به رغم گسترش قابل توجه گزارش‌های مشاهده بشقاب پرنده در دوران جنگ سرد، در حال حاضر باور عمومی در این باره از هر زمانی «فراگیرتر» است.

در آمریکا به طور معمول بین ۵۰ تا ۱۰۰ مورد مشاهده اشیای ناشناخته یا بشقاب پرنده ثبت می‌شود و کماکان این نظریه که دولت آمریکا در این زمینه مخفی‌کاری می‌کند، بسیار محبوب است.

در سال ۲۰۲۳، دیوید گروش که خود زمانی از افسر‌های سازمان سی‌آی‌ای بود، در شهادتش در کنگره آمریکا گفت که معتقد است دولت این کشور اجساد و سفینه‌های موجودات فضایی را در اختیار دارد.

آقای گروش گفت که ادعایش بر اساس اسناد، صدا‌های ضبط شده و مکالماتی است که با همکارانش داشته است.

«دفتر راه‌حل برای ناهنجاری‌ها در همه زمینه‌ها» در پنتاگون وعده داد که تحقیقات بیشتری انجام دهد و گزارشی هم درباره موارد ادعای مشاهده بشقاب پرنده در سال‌های اخیر منتشر کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر