دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۷۵۱
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: امسال تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف شده است.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سردار حیدر سوسنی با اشاره به آغاز طرح انتظامی، ترافیکی نوروزی در محور‌های مواصلاتی استان اظهار داشت: در این طرح خودرو نامحسوس در محور‌های پرتردد، ایستگاه‌های پلیس راهور، گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده فعال شده است.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گفت: استان بوشهر که مقصد گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است در این ایام که با ماه مبارک رمضان همزمان است همه دستگاه‌ها در خدمت مسافران و گردشگران خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در ادامه از شناسایی کلاهبرداران حرفه‌ای در استان خبر داد و بیان کرد: یک باند کلاهبرداران حرفه‌ای در عرصه دیجیتال شناسایی و منهدم و دستگیر شد و در این راستا ۴۰ نفر شاکی مبلغ کلاهبرداری از آن‌ها افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام باند جعل اسناد و مدارک هویتی در استان خاطرنشان کرد: در این عملیات ۵ نفر که عمدتاً در جعل شناسنامه، گذرنامه، مدارک دانشگاهی، جعل مهر دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی فعال بودند دستگیر شدند.

سوسنی، افزایش ۱۲۰ درصدی کالای قاچاق در سال جاری نسبت به سال قبل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این عرصه یک میلیون و ۴۵۰ میلیارد تومان در سال جاری کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به سوخت قاچاق پرداخت و بوشهر را استان ترانزیت سوخت قاچاق دانست و بیان کرد: سوخت قاچاق از استان‌های همجوار به بوشهر منتقل می‌شود و از طریق دریا به سمت کشور‌های حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شود. امسال تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در استان بوشهر توسط پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف شده است.

وی از کشف ۴۵۰ هزار و ۹۷۶ عدد انواع مواد محترقه و رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: تلاش شبانه‌روزی پلیس تداوم امنیت پایدار است و در این راستا با هرگونه ناهنجاری و ناامنی قاطعانه برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به خودرو‌های تندرو یا شوتی حامل کالای قاچاق در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ خودرو شوتی حامل کالای قاچاق در جاده‌های استان بوشهر متوقف شد این رقم در سال گذشته به ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو رسید. امسال تاکنون ۴ هزار و ۸۰۰ خودرو شوتی و تندرو حامل کالای قاچاق در جاده‌های استان بوشهر توقیف شده که نسبت به ۲ سال گذشته کاهش یافته است. علت کاهش فعالیت خودرو‌های شوتی به خاطر برخورد قاطع با رانندگان این خودرو‌ها و تغییر شغل فعالان این حوزه است.

سوسنی، تشکیل ۹۱ فقره پرونده جرایم مفاسد اقتصادی به ارزش ۹۷۳ میلیارد تومان در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کشف این میزان جرایم مفاسد اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر رشد و افزایش ۱۸۳ درصدی کشف جرایم زمین‌خواری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تصرف غیرقانونی زمین در سال جاری در استان بوشهر افزایش یافته و کشفیات این حوزه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۸۳ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۸۹۳ هزار و ۱۸۳ متر مربع زمین تصرف شده غیرقانونی به ارزش ۷۳۵ میلیارد تومان در استان بوشهر کشف شده است. پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر در سال جاری در مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز در سطح کشور در ارزیابی سالانه رتبه برتر کسب کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر