دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۷۵۶
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷

فکرشهر: امام جمعه خورموج با بیان اینکه مردم در برخی محلات شهر و روستا‌ها از قطعی آب گله‌مند هستند، گفت: از مدیریت اداره آب تقاضا دارم در این ماه مبارک تلاش کنند با پیگیری بیشتر مسئله آب مدیریت شود تا مردم دغدغه قطعی آب را نداشته باشند.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: رمضان ماه تقویت اراده است و اگر جوان روزه دار که اراده، می‌کند، نزدیک آب و غذا نمی‌شود؛ پس این جوان می‌تواند دنبال مواد مخدر نرود، می‌توانی دنبال لقمه حرام نرود، می‌توانی دنبال شراب نرود.

وی با تبریک ایام نوروز و سال نو تصریح کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار عبادت و قرآن یک فرصت بسیار ارزشمند است که سال نو با رنگ دعا و معنویت آغاز شود.

زاهددوست خواستار رعایت شئونات دینی و آداب اسلامی و جلوگیری از روزه خواری علنی و ملأ عام شد و افزود: امید است که با تدابیر لازم مردم هم سال نو را جشن بگیرند و هم شاهد بی توجهی به شئونات و احکام دینی نباشیم.

وی با اشاره به انتخابات، تاکید کرد: پیشتازی شما مردم دشتی از حیث مشارکت در انتخابات یک نشان از عمق اعتقاد و بصیرت شما و مایه افتخار و مباهات شد و از همه کاندیدا‌های انتخابات و هواداران و عوامل اجرایی و نظارتی تشکر می‌کنم.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: به منتخب شما مردم هم تبریک می‌گویم و به ایشان یادآور می‌شوم در چارچوب قانون و اخلاق حرکت کنند و خود را نماینده همه اقشار مردم دو شهرستان بدانند و از نظر نخبگان و صاحب‌نظران هر دو شهرستان و با کار جهادی از لحظه لحظه فرصت چهار ساله نهایت استفاده را برای خدمت به مردم و مناطق محروم ببرند، و خود را خادم مردم و در دسترس مردم قرار دهند.

وی گفت: اینکه در دوران انتخابات برخی به اشتباه وانمود می‌کردند که گویا نظام ناکارآمد است و مردم برای رضای خدا بیایند و رأی بدهند و این یک اشتباه بزرگ بود. امروز نظامی کارآمد‌تر از نظام ولایت فقیه در پاکی، سلامت، حق‌طلبی و مردمی بودن در دنیا وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امروز فرزند یکی از مسوولان ارشد قضائی به اتهام تخلفات اقتصادی بازداشت می‌شود خبر دادگاه آن‌ها رسماً در رسانه ملی پخش می‌شود و با وجودی که آن مقام مسوول نقشی در پرونده ندارند، اما برای پرهیز از شائبه‌ها استعفا می‌دهد یا در انتخابات خیلی از افراد منتسب به مسؤولان بالای نظام و مشاهیر رأی نمی‌آورند یا رد صلاحیت می‌شوند این‌ها عدالت است و از زیبایی‌های نظام ولایی است.

زاهددوست با بیان اینکه برگزاری انتخابات در یک روز و چند ساعت با توجه به پهناور بودن و اقلیم‌های مختلف سرما و برف و باران امر مشکلی است افزود: برف و یخبندان چندین استان در روز انتخابات قطعاً در کاهش میزان مشارکت اثر داشته لذا به نظر می‌رسد باید زمان رأی گیری را توسعه دهیم.

وی گفت: در انتخابات مجلس ایرانیان خارج از کشور امکان مشارکت ندارند، اما آقایان آمار ایرانیان خارج از کشور هم در درصد مشارکت لحاظ می‌کنند که اشتباه است. اگر این آمار از میزان افراد واجد شرایط حذف می‌شد آمار ۵۰ درصد مشارکت را می‌داشتیم.

امام جمعه خورموج ادامه داد: میزان مشارکت استان‌های محروم و گرفتار بیشتر از استان‌های برخوردار بود بنابراین معلوم می‌شود مشکل کاهش مشارکت معیشت و مشکلات اقتصادی نیست و الا باید محروم‌تر‌ها نمی‌آمدند نه برخوردارها.

وی با بیان اینکه صدای بلندگو مساجد و حسینیه‌ها در دعا و مناجات‌ها موجب آزار و اذیت همسایه‌ها نشود، گفت: اعضای هیئت امنا مساجد، حسینیه‌ها که این گونه مراسم را برگزار می‌کنند مراقبت کنند، زیرا به فتوای مراجع عظام، اذیت مسلمین به هر نحوی حرام است.

زاهددوست با بیان اینکه مردم در برخی محلات شهر و روستا‌ها از قطعی آب گله‌مند هستند، افزود: از مدیریت اداره آب تقاضا دارم در این ماه مبارک تلاش کنند با پیگیری بیشتر مسئله آب مدیریت شود تا مردم دغدغه قطعی آب را نداشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر