پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۰۲۹
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶

فکرشهر: هم میهن: تعدادی از مردم محله قیطریه امروز صبح در اعتراض به ساخت مسجد در محوطه پارک قیطریه تجمع کردند.

به گزارش فکرشهر از هم میهن، شهرداری تهران بنا دارد در پارک قیطریه مسجدی بنا کند که همین امر با واکنش تند برخی سیاسیون روبرو شده است.

زاکانی نیز در واکنش به اعتراض‌ها گفته است نه تنها در پارک قیطریه بلکه در تمام پارک‌ها مسجد خواهند ساخت.

ناصر امانی عضو شورای شهر نیز در توییتی نوشت: ساخت مسجد در بخشی از بوستان قیطریه نه تنها تعظیم شعائر اسلامی نیست بلکه موجب تخریب شعائر و بدبینی بخش وسیعی از شهروندان خواهد شد، تا کِی قرار است خودزنی کنیم؟!

وی تاکید کرد: شهرداری تهران به تذکری که در آخرین جلسه علنی شورای شهر دادم توجه نماید و توجیه نکند!

توقف عملیات ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران / میراث فرهنگی: به شهرداری نامه زدیم که قبل از انجام هر کاری باید کارشناس ما در آنجا مستقر باشد / نیرو‌های یگان حفاظت خود را به پارک فرستادیم؛ آن‌ها گزارش دادند که حصار‌های فضایی که قصد داشتند در آنجا مسجد بسازند، برداشته شده / هیچ اقدامی از جمله گودبرداری در آن محدوده انجام نشده / در آن محوطه باستانی ۳۵۰ گور کشف شده؛ هنوز آثار زیادی آنجا هست که باید کاوش شود

معاون میراث فرهنگی استان تهران از حضور نیرو‌های یگان حفاظت در محوطه پارک قیطریه و حذف حصار‌هایی که به تازگی برای ساخت مسجد در پارک نصب شده بود خبر داد.

محسن سعادتی معاون میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با مهر بیان کرد: فضایی که قصد داشتند در آنجا مسجد بسازند حصار داشت. ما به شهرداری نامه زدیم که قبل از انجام هر کاری باید کارشناس میراث فرهنگی این اداره کل در آنجا مستقر باشد ما نیرو‌های یگان حفاظت از آثار را به محل پارک فرستادیم و آن‌ها گزارش دادند که این حصار‌ها برداشته شد و هیچ اقدامی اعم از گودبرداری با فعالیت دیگری در آن محدوده انجام نشده است.

وی گفت: قیطریه محوطه باستانی مهمی است و مرحوم کامبخش فرد وقتی آنجا را کاوش کرد گفت که توانسته ۳۵۰ گور کشف کند و هنوز آثار زیادی آنجا هست که باید کاوش شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر