دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۱۷۹
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶

فکرشهر: مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان بوشهر از طریق ۸ مرکز آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالحسین خلعتی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه برداشت گندم در اراضی استان آغاز شده است، اظهار داشت: با عنایت به شرایط آب و هوایی، برداشت گندم از مزارع استان به ویژه در بخش‌های جنوبی حوزه شهرستان دیر و کنگان آغاز شده و همزمان با شروع فصل برداشت، فعالیت مراکز خرید گندم تعاون روستایی به عنوان مباشر اداره کل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان آغاز شده است.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر از فعالیت ۸ مرکز خرید گندم در استان خبر داد و تصریح کرد: مراکز خرید گندم تعاون روستایی استان در سال زراعی جاری شامل ۸ مرکز در مناطق آبدان، سناشنبه، کاکی، بوشکان، تنگ ارم، شبانکاره، مال قائد گناوه و عامری دیلم است که به‌صورت مباشرتی گندم کشاورزان را جمع‌آوری می‌کند.

وی ادامه داد: محل استقرار و انتخاب مراکز شبکه تعاون روستایی به‌گونه‌ای است که کشاورزان با کمترین مسافت، تردد و هزینه بتوانند محصول گندم خود را تحویل مراکز خرید دهند.

خلعتی با بیان اینکه سال قبل بیش از ۴۷ هزار تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان بوشهر جمع‌آوری شد اضافه کرد: باتوجه به کاهش میزان بارندگی در سال زراعی جاری و تداوم خشکسالی با کاهش سطح برداشت گندم از اراضی دیم مواجه خواهیم بود.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر اضافه کرد: در سال زراعی جاری با همکاری ادارات تعاون روستایی شهرستان‌ها و شرکت‌های تحت پوشش ۱۸ هزار و ۷۱۹ هکتار از اراضی کشاورزان استان بوشهر تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
کشاورز بدبخت بیچاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
گندم دیم که از بین رفته و گندمی هم که سبز شده زدنش پول برداشت کامباین را هم نمیکند ، پس صرف دام خواهد شد.
پولی را هم که دولت برای خرید تضمینی گندم تعیین کرده با هزینه خرید گندم و کاشت و داشت و برداشت همخوانی ندارد یعنی سودی برای کشاورز نخواهد داشت.
پس دولت انتظاری برای برای تحویل گندم از طرف کشاورز نباید داشته باشد و بفکر واردات باشد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر