دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۲۰۱
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵

فکرشهر: مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از صدور اخطاریه برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان بوشهر خبر داد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد مشایخی بیان کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی از شاخص‌های مهم و حیاتی در تأمین امنیت غذایی است و نباید شرایطی فراهم شود که کشاورزان با رها کردن زمین خود و یا فروش آن‌ها به دلالان سودجو، مقدمات تغییر کاربری زمین‌ها را فراهم کنند.

وی افزود: تغییر کاربری اراضی و تبدیل زمین‌های کشاورزی به مسکونی یا صنعتی فرآیندی غیر قابل برگشت است و مسائل و چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را به همراه دارد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: خروج اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید، زیانی است که به آسانی و در کوتاه مدت قابل جبران نیست و باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های منظم و منسجمی در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی داشت.

وی با تاکید بر مسئول بودن همه در حفظ زمین‌های کشاورزی، اظهار کرد: رصد و پایش زمین‌ها باید به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده انجام شود که در این راستا واحد گشت شهرستان تنگستان ۱۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز را شناسایی و برای آن‌ها اخطاریه صادر کرده است.

مشایخی بیان کرد: زمین‌های کشاورزی مانع تبدیل تولید کننده به مصرف کننده شده و همچنین از اثرات مخرب بر محیط زیست جلوگیری می‌کند.

وی گفت: می‌توان با استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی هزینه‌های تولید در این بخش را کاهش داد و موجب ایجاد انگیزه برای کشاورزان و بهره‌برداران شد و همچنین فراهم کردن شرایط الگوی کشت مکانیزه می‌تواند مشوقی برای بهره‌بردار و کشاورز باشد تا از تغییر کاربری‌های غیر مجاز بی رویه جلوگیری کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر