دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۲۴۸
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر با اشاره به اینکه امسال ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه نیروگاه برق خورشیدی در استان راه‌اندازی می‌شود گفت: تاکنون ۱۵۶ نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی و تولیدات آن وارد مدار بهره‌برداری شده است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا حشمتی در گفت وگویی با تسنیم، با اشاره به تدوین برنامه برای نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی با مشارکت متقاضیان در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر اظهار داشت: ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها هر کدام ۵ کیلو وات است که در قالب طرح حمایتی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و مددجو توسط دولت سیزدهم اجرایی شده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان بوشهر به ریاست استاندار تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در مرحله نخست ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه نیروگاه برق خورشیدی با مشارکت دستگاه‌های مختلف از بسیج سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی و دفتر روستایی استانداری نصب و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا متولی راه‌اندازی یک‌هزار دستگاه نیروگاه برق خورشیدی برعهده بسیج سازندگی، یک‌هزار دستگاه دفتر روستایی استانداری، ۷۰۰ دستگاه بهزیستی و راه‌اندازی ۸۰۰ دستگاه نیروگاه برق خورشیدی دیگر بر عهده کمیته امداد استان بوشهر است.

حشمتی با بیان اینکه پس از شناسایی فضا‌های لازم و تعیین متقاضیان توسط دستگاه‌های یاد شده عملیات نصب و راه‌اندازی آن آغاز می‌شود گفت: برق تولیدی این نیروگاه‌های خورشیدی با خرید تضمینی ۲۰ ساله است.

وی اضافه کرد: پس از انعقاد قرارداد این نیروگاه‌ها با شرکت توزیع نیروی برق و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر توسط دستگاه‌های اجرایی این قرارداد‌ها برای پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد به بانک ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه نیروگاه‌های برق خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلو وات در پشت منازل متقاضیان نصب می‌شود گفت: فضای مورد نیاز برای نصب این نیروگاه‌ها حدود ۶۰ متر مربع است و همه کسانیکه ساختمان‌های آن‌ها دارای استحکام نسبی و فضای ۶۰ متر مربع است می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

حشمتی با اشاره به اینکه تولید برق این نیروگاه‌های خورشیدی به‌صورت تضمینی ۲۰ ساله از سوی دولت خریداری می‌شود اضافه کرد: درآمد آن در همان ماه نخست به‌گونه‌ای است که علاوه بر پوشش اقساط وام بانکی مبلغی هم برای کمک به معیشت خانوار تأمین می‌کند و یکی از طرح‌های ارزشمند در راستای حمایت از افراد نیازمند و کم برخوردار است.

وی بیان کرد: طرح نیروگاه برق خورشیدی شامل متقاضیان شهری و روستایی تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و خانواده‌های کم برخوردار است که توسط بسیج سازندگی شناسایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه طرح نیروگاه برق خورشیدی نقش مهمی در تولید و از بین بردن ناترازی برق دارد اضافه کرد: به لحاظ کمبود بارش باران طرح نیروگاه برق خورشیدی نقش مهمی در تولید انرژی پاک و کاهش جبران کمبود برق دارد و از سوی دیگر به معیشت خانوار‌ها کمک می‌کند.

حشمتی، ۱۰ سال ضمانت اجرایی در نصب تجهیزات و ۵ سال بیمه در جبران حوادث احتمالی به ساختمان یا دستگاه را از ویژگی‌های راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی در نصب و راه‌اندازی برق نیروگاه خورشیدی وجود ندارد.

وی با اشاره به فراهم شدن تسهیلات لازم برای دریافت وام و نصب نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر گفت: در طراحی نصب ۳ هزار و ۵۰۰ نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر تاکنون یک‌هزار و ۱۹۳ متقاضی ثبت‌نام کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اینکه تا نیمه نخست امسال همه ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه نیروگاه برق خورشیدی در استان راه‌اندازی می‌شود گفت: تاکنون ۱۵۶ دستگاه از این دستگاه‌ها نصب و تولیدات آن وارد مدار بهره‌برداری شده است و با تسریع توسط ۴ دستگاهی که متولی نصب و راه‌اندازی می‌باشند با همکاری چندین پیمانکار در حال نصب در سطح روستا‌ها و شهر‌های استان هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر