دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۲۵۲
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲

فکرشهر: امام جمعه گناوه خواستار تسهیل ازدواج جوانان شد و گفت: ماه رمضان دستاورد‌های معنوی زیادی به همراه داشته که باید این دستاورد‌ها را در زندگی خود حفظ کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در گناوه با تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر با بیان روایات و احادیثی از ائمه و امامان (ع) پیرامون اهمیت این عید بزرگ مسلمانان، اظهار داشت: عید فطر روز بازگشت انسان به فطرت و سرشت الهی خویش است و روزی است که خداوند پاداش و جوایز روزه داران و مؤمنان را می‌دهد.

امام جمعه گناوه افزود: در ماه مبارک رمضان مؤمنان و روزه داران با عبادت و روزه داری‌ها و برای رسیدن به تقوای الهی یک ماه با نفس خود مبارزه و جهاد اکبر کردند.

وی گفت: پرهیز و اجتناب از محرمات و گناهان بهترین عمل در ماه مبارک رمضان بود و باید بکوشیم تا دستاورد‌های معنوی ماه مبارک و ضیافت الهی و از جمله دوری از گناوه، ارتباط با خدا و انس با قرآن، تدبر و تفکر در آیات نورانی آن، کمک به نیازمندان، نوع دوستی و سایر دستاورد‌های را حفظ کنیم.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اهمیت ازدواج آسان جوانان در جامعه گفت: متأسفانه سن ازدواج در جامعه بالا رفته است و همه باید برای حل این مشکلات کمک کنند.

رکنی حسینی افزود: بر اساس روایات ائمه اطهار (ع) دو ملاک اخلاق و دین داری در امر ازدواج مدنظر خانواده‌ها قرار گیرد و در امر مقدس ازدواج فرزندان خود که امر بسیار مهمی است سخت‌نگیری نکنند و از چشم هم چشمی پرهیز کنند.

زکات فطریه از واجبات است

امام جمعه گناوه پیرامون پرداخت زکات فطریه افزود: پرداخت زکات فطریه یکی از واجبات، مکمل و یکی از شرایط پذیرش روزه ماه مبارک رمضان از سوی خداوند و صدقه جاریه و زکات بدن و سلامتی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امسال در شهرستان گناوه بنا بر تحقیق به عمل آمده بر اساس قوت غالب گندم و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم میزان زکات فطریه برای هر نفر، ۷۵ هزار تومان تعیین شده است که مؤمنان و روزه داران می‌توانند به افراد مستحق پرداخت کنند.

امام جمعه گناوه از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، لیالی قدر و محافل و مجالس ماه مبارک رمضان تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر