دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۲۵۴
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: از مسؤولان استان می‌خواهیم که پیگیری کنند تا سطح بیمارستان زینبیه خورموج ارتقا یابد و مشکلات آن رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور پرشور مردم در ورزشگاه تختی خورموج اقامه شد، اظهار داشت: برنامه‌های معنوی مذهبی امسال در سطح شهرستان اعم از تلاوت قرآن، ترتیل خوانی قرآن، مجالس دعا، مجالس مناجات، گرم‌تر و گیراتر و پُرجمعیّت‌تر از گذشته برگزار شد.

امام جمعه خورموج افزود: سفره‌های افطاری ساده در مساجد، کمک کردن بسته‌های غذایی به نیازمندان. نیز از هر سال پُررونق‌تر بود.

وی گفت: اوج درخشندگی ماه رمضان در شب‌های قدر بود و اجتماع عظیم مردم در نقاط مختلف این شهر و همه‌ی نقاط کشور و شهرستان که با حضور کم سابقه مردم برگزار شد.

وی ادامه داد: حضور کم سابقه و معنادار در راهپیمایی روز قدس، اثبات کرد مردم ما، بیدار، بصیر و پُرانگیزه هستند.

وی اضافه کرد: امسال عید فطر ما با اشک و غصه برای مردم غزه و فلسطین عجین شده است.

وی با بیان اینکه نسل کشی مردم مظلوم غزه توسط صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: برادران و خواهران مسلمان ما در غزه شب‌ها و روز‌های ماه رمضان را در گرسنگی و قحطی مطلق به سر می‌برند، سازمان ملل اعلام کرد ۵۷۰ هزار نفر در غزه در آستانه قحطی و ۳۰۰ هزار نفر آن‌ها با کمبود آب و غذا مواجه هستند و تعدادی از شدت گرسنگی به شهادت رسیدند و تعداد شهدا از ۳۱ هزار نفر گذشته است.

وی گفت: از مسئولان امر مطالبه به حقی داریم که ظلم‌های آشکار صهیونیست‌ها خصوصاً در ترور سرداران سپاه ما را بی پاسخ نگذارند و بعد از ترسی که این روز‌ها به برکت اسلام و عظمت انقلاب اسلامی به جان صهیونیست‌ها افتاده انتظار داریم با یک تنبیه پشیمان کننده آن‌ها را از کردارشان خوار و پشیمان کنند.

امام جمعه خورموج بیان کرد: فرمایشات اخیر امام بصیر انقلاب اسلامی پیرامون عفاف و حجاب و ترسیم نقشه راه نظام بود و باید برای همگان فصل الخطاب باشد.

زاهد دوست گفت: از این پس تکلیف تمامی دستگاه‌های مرتبط در لزوم مواجه جدی با پدیده بی حجابی مشخص شده لذا باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها به تکالیف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: رعایت حجاب امری قانونی است لذا همه دستگاه‌های مسئول اعم از قوه قضائیه و دولت و مجلس و حتی نهاد‌های فرهنگی که دچار تحیر در اتخاذ تصمیمات مدبرانه و قاطع بودند باید مراقب باشند و به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند و این مطالبه به حق همه مؤمنین و متدینین جامعه است.

کمبود‌های بیمارستان زینبیه

امام جمعه خورموج گفت: متأسفانه علی‌رغم همه تلاش‌های برادران ما در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان، اما امکانات و تجهیزات بیمارستان زینبیه پاسخگوی نیاز مردم شهرستان نیست و مردم از کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستان گله‌مند هستند.

وی بیان کرد: از مسئولان استان می‌خواهیم که پیگیری کنند تا سطح بیمارستان زینبیه ارتقا یابد و مشکلات آن بیمارستان رفع شود و زمینه استقرار پزشکان متخصص فراهم و کمبود برخی اقلام دارویی نیز در این شهرستان رفع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر