سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: یکی از مهم‌ترین علت‌های مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در روز‌های اخیر عفونت‌های حاد تنفسی است...
کد خبر: ۲۰۰۶۳۴۳
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: یکی از مهم‌ترین علت‌های مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در روز‌های اخیر عفونت‌های حاد تنفسی است.

به‌گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رهام یوسف نژاد افزود: ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به عفونت‌های حاد تنفسی مبتلا شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها ویروس‌های آنفلوانزا، کرونا ویروس‌ها و رینو ویروس‌ها هستند.

وی ادامه داد: کودکان، سالمندان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی بیشتر به این ویروس‌ها مبتلا شده‌اند.

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گسترش عفونت‌های تنفسی را بیشتر از راه قطرات ریز تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه بیماران و افراد ناقل عنوان کرد.

وی با عنوان این‌که با ورود ویروس به بدن مخاط ملتهب و آلوده می‌شود، عنوان کرد: خارش گلو، سرفه، آب ریزش بینی، کاهش اشتها، بی حالی، بدن درد و سر درد از نشانه‌های معمول ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است.

یوسف نژاد اظهار کرد: رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهم‌ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است.

وی شست و شوی مرتب دست‌ها، تهویه منازل و اداره‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های آلوده را در پیشگیری از ابتلا به عفونت موثر دانست.

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که مراجعه بموقع به پزشک می‌تواند عوارض بیماری را کاهش دهد، اضافه کرد: افراد پر خطر در زمان ابتلا دارو‌های ضد ویروسی را بنا به تشخیص و دستور پزشک مصرف و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها خودداری کنند.

وی گفت: استراحت، نوشیدن آب و مایعات کافی برای بهبودی این بیماران توصیه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر