دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۳۶۳
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

فکرشهر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از احیای ۸ واحد راکد صنعتی و تولیدی در استان خبر داد و گفت: در این راستا یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات در عرصه واحد‌های تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر، مهدی صفوی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا کارگروه تخصصی و ویژه در استان بوشهر بر اساس ظرفیت مناطق مختلف استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریامحور یکی از قابلیت‌های مهم استان بوشهر است، گفت: این استان با داشتن طولانی‌ترین ساحل در حاشیه خلیج فارس از ظرفیت بالایی در عرصه اقتصاد دریامحور برخوردار است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های دریا در اولویت قرار دارد، افزود: طرح‌های مختلف ساخت و تعمیر شناور، تولیدی، تجارت دریایی و حمایت از سرمایه‌گذاران در برنامه‌های این اداره کل قرار گرفته است.

صفوی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید در استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته تعداد ۸ واحد صنعتی راکد احیا و راه‌اندازی مجدد شد و در همین خصوص ۱۲۳ نفر مشغول به فعالیت شدند.

وی پرداخت تسهیلات اعتباری و بانکی برای حمایت از صنایع و سرمایه‌گذاران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این راستا یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه، اعتبارات رونق تولید، مشاغل خانگی، مصوبات سفر رئیس جمهور و احیای واحد‌های صنعتی راکد سال گذشته از طریق بانک‌های عامل در استان بوشهر پرداخت شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صدور جواز تأسیس صنعتی طی یک سال گذشته تصریح کرد: در استان بوشهر در سال قبل تعداد ۳۰۱ فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۵ هزار و ۵۳۲ نفر صادر شده است. در این راستا تعداد صدور جوار تأسیس در استان بوشهر نسبت به سال ماقبل آن ۱۸ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر