دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۳۹۱
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید باران در استان گفت: با توجه به عدم وقوع بارندگی‌های موثر در سال آبی جاری، ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب آب باران در ۶ سد استان بوشهر فراهم است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی محمدی در نشست ستاد بحران استان بوشهر با اشاره به هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در جنوب استان بوشهر، از آماده‌باش شرکت آب منطقه‌ای این استان در این شرایط جوی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، یک سامانه بارشی از ساعات ابتدایی سه شنبه ۲۸ فروردین، استان بوشهر به ویژه نواحی جنوبی این استان را در بر می‌گیرد و تا روز چهارشنبه بارندگی‌های موثر دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه در استان‌های همجوار بوشهر بارش باران به همراه دارد، گفت: وجود بارش باران در استان‌های همجوار احتمال وقوع سیلاب از حوضه‌های بالادست، استان بوشهر را تشدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه ۶ سد استان بوشهر ظرفیت ذخیره آب باران دارند خاطرنشان کرد: با توجه به عدم وقوع بارندگی مؤثر در سال آبی جاری، ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب در ۶ سد استان بوشهر از جمله رئیس علی دلواری، تنگ ارم، اخند، باغان، خاییز و سد ارغون وجود دارد و پروژه‌های ساخت سد در حال احداث نیز در شرایط پایداری در برابر سیلاب قرار دارند.

محمدی از احتمال وقوع سیلاب، میان حوضه‌های استان خبر داد و تأکید کرد: ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سیلاب، آمادگی لازم داشته باشند.

وی با تأکید بر پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و آبراه‌ها تصریح کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث از هرگونه تردد در محدوده حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر هرگونه ورود به محدوده تأسیسات آبی از جمله سدها، بندها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی در شرایط جوی یاد شده را غیرمجاز دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر