دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شهرستان‌های جنوبی از جمله کنگان جم و دیر با ۳۲.۵ تا ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش باران در استان بوشهر است...
کد خبر: ۲۰۰۶۴۱۷
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰

فکرشهر: کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شهرستان‌های جنوبی از جمله کنگان جم و دیر با ۳۲.۵ تا ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش باران در استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر، علیرضا بهادری در گفت وگویی با تسنیم، با اشاره به اینکه سامانه بارشی از اوایل فردا از استان بوشهر خارج می‌شود اظهار داشت: از فردا به‌تدریج با کاهش ابر، وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر تا اوایل هفته آینده آرام است.

وی به آمار مجموع بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر در سامانه بارشی اخیر تاکنون پرداخت و افزود: با توجه به اینکه سامانه بارش باران در جنوب استان بوشهر متمرکز است در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر میزان بارش باران در کنگان با ۵۰ میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه پس از کنگان شهرستان جم با ۴۳ میلیمتر رکورددار بارش باران در استان بوشهر است گفت: در شبانه‌روز گذشته در شهرستان دیر ۳۲.۴ میلیمتر بارش باران ثبت شده و شهرستان عسلویه به‌عنوان شهرستان چهارم جنوب استان بوشهر ۲۷.۸ میلیمتر باران بارید.

بهادری با اشاره به میزان بارش باران در دشتی و تنگستان به ترتیب ۶.۸ و ۴.۵ میلیمتر خاطرنشان کرد: در مرکز استان بوشهر ۲.۷ میلیمتر بارش باران ثبت شده است و ایستگاه‌های هواشناسی دشتستان، گناوه، دیلم و خارگ را کمترین بارش باران در شبانه‌روزی گذشته ثبت کرده‌اند.

وی با اشاره به سرعت وزش باد تا ۵۰ کیلومتر بر روی خلیج فارس تصریح کرد: با توجه به وزش باد شدید، خلیج‌فارس مواج است و از فردا چهارشنبه با فروکش شدن جهت جریانات جوی انتظار می‌رود شرایط دریایی تا حدودی آرام‌تری داشته باشیم.

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در استان را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر اعلام و بیان کرد: تا اوایل وقت فردا ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی مناطق جنوبی و مرکزی استان بوشهر در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر