چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
ادعای «کان» اسرائیل:
فکرشهر: مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آن‌ها از سوی ایالات متحده است: «همانطور که شما به اسرائیل دادید»...
کد خبر: ۲۰۰۶۴۵۵
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷

فکرشهر: رسانه اسرائیلی «کان» نوشت: مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آن‌ها از سوی ایالات متحده است: «همانطور که شما به اسرائیل دادید».

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این مطالبه کشور‌های عربی در پس زمینه مذاکرات دولت آمریکا با اسرائیل و سایر کشور‌های منطقه در مورد لزوم تقویت اتحاد منطقه‌ای مطرح شد که مولفه مهمی در دفع حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل است..

سعودی‌ها در حمله به تاسیسات نفتی در سال ۲۰۱۹ و امارات در حمله پهپادی توسط حوثی در سال ۲۰۲۲، هر دو از واکنش آمریکا و عدم تمایل به کمک به آن‌ها در ساخت سیستم‌های دفاعی ابراز ناامیدی کردند.

این دو کشور از ورود به سبد اهداف ایران بدون حمایت آمریکا می‌ترسند.

ایران در شنبه شب با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل حمله کرد. بیش از ۷۲۰ هشدار درباره شلیک موشک در سراسر جنوب، یهودیه و سامره، اورشلیم، حیفا، جلیل و جولان فعال شد.

چندین کشور در دفاع به نیروی هوایی اسرائیل کمک کردند، از جمله ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، اردن و عربستان سعودی.

اردنی‌ها و سعودی‌ها به انتقاد ایران برای مشارکت در مهار حمله ایران پاسخ دادند و یک مقام ارشد در اردن گفت: «آنچه در مقابل چشمان اردن در درجه اول و مهمتر از همه است، حفاظت از شهروندان و امنیت مرزهایش است؛ و استقلال آن بالاتر از همه ملاحظات دیگر است.»

یکی از مقامات خاندان سلطنتی عربستان در گفتگو با کان نیوز، کمک ریاض به دفع حمله ایران به اسرائیل را رد نکرد و گفت: «هر شی مشکوکی که وارد حریم هوایی عربستان می‌شود، یک موضوع حاکمیتی است».

یک دیپلمات عرب گفت که مصر، اردن، لبنان و سایر کشور‌های منطقه قبل از حمله، از ایران خبر حمله را دریافت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر