دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ فرماندار دشتستان در جمع اعضای شورا‌های بخش مرکزی شهرستان:
به گزارش «فکرشهر»، «احمد بنافی» در جمع اعضای شورا‌های بخش مرکزی شهرستان دشتستان، که به مناسبت روز شورا‌ها گرد هم آمده بودند، با...
کد خبر: ۲۰۰۶۶۶۳
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
فکرشهر

فرماندار دشتستان گفت: اگر شورایی طرح یا ایده‌ای دارد که شهر یا روستا را متحول می‌کند، تا بتوانیم قانون را به نفع شورا منعطف می‌کنیم تا این کار انجام گیرد.

به گزارش «فکرشهر»، «احمد بنافی» در جمع اعضای شورا‌های بخش مرکزی شهرستان دشتستان، که به مناسبت روز شورا‌ها گرد هم آمده بودند، با تبریک «حرکت غرورآفرین سپاه پاسدارن در عملیات وعده صادق»، اظهارداشت: می‌بینید که جمهوری اسلامی قدرت را بازتعریف کرده است و در این عملیات اهدافی که مشخص شده بود مورد اصابت موشک قرار گرفتند و رژیم صهیونیستی و دوستانش نتوانستند جلوی آن را بگیرند و این نشان دهنده توان ما و تحقق این شعار است که ما می‌توانیم و اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید قدرت داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، شورا بود و تجلی مردم سالاری دینی و حکومت مردم بر مردم است و این از فضیلت‌های قانون اساسی ماست.

بنافی گفت: نکته حائز اهمیت این است که شورا‌ها ضمن این که باید اعتماد مردم را جلب کنند باید پاسخگو به مردم نیز باشند؛ زیرا شورا تا آخرین رگه‌های جامعه اتصال بین مردم و نظام برقرار می‌کند و مطالبه‌گری می‌تواند کارگشای شورا‌ها باشد.

اگر روستایی طرح یا ایده‌ای دارد که شهر یا روستا را متحول می‌کند، تا بتوانیم قانون را به نفع شورا منعطف می‌کنیم + تصاویر

فرماندار دشتستان افزود: کار‌های حاشیه‌ای نباید بر کار اصلی شورا سایه بیندازد و این مخل کار شوراهاست؛ به طور مثال، قانونگذار اختیار داده که شوراها، شهردار یا دهیار انتخاب کنند و اختیار دیگر برنامه‌ریزی است که قانونگذار آن را به شورا داده و به دولت این اختیار را نداده است و باید مهارت‌های لازم را کسب کرد تا بتوان از این اختیارات استفاده کرد.

وی ادامه داد: درخصوص کار‌هایی که شورا‌ها به عنوان درخواست در این جلسه مطرح کردند، منابع ملی محدودیت‌هایی دارد و پول‌های ارزش افزوده و مالیات که به حساب دهیاری‌ها ریخته می‌شود، کافی نیست و باید از ظرفیت‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری در روستا‌ها برنامه ریزی کرده و استفاده کنید.

احمد بنافی بیان داشت: این که پول به حساب دهیاری‌ها و شورا‌ها واریز می‌شود، بسیار خوب است، اما همین امر باعث شده که شورا‌ها دچار ایستایی شوند و برای ایجاد منابع مالی پایدار کاری انجام ندهند.

وی اضافه کرد: اگر شورایی طرح یا ایده‌ای دارد که شهر یا روستا را متحول می‌کند، تا بتوانیم قانون را به نفع شورا منعطف می‌کنیم تا این کار انجام گیرد.

فرماندار گفت: کار در حوزه نشاط و شادابی مردم وظیفه‌ای مهم بر عهده شوراهاست که باید این کار را انجام دهند خصوصا این روز‌ها که فشار روی مردم است.

اگر روستایی طرح یا ایده‌ای دارد که شهر یا روستا را متحول می‌کند، تا بتوانیم قانون را به نفع شورا منعطف می‌کنیم + تصاویر

بنافی گفت: توسعه و پیشرفت بر اساس تلاش و کوشش و جدیت حاصل می‌شود که همه باید انجام دهند و ما در شهرستان تلاش کردیم این امر محقق شود و نقش شما نیز بسیار مهم است و سال گذشته ما هزار پروژه عمرانی داشتیم که این هم با همت و هم‌افزایی همه شما عزیزان بوده است.

وی اضافه کرد: تمرکز صرف بر روی موارد عمرانی کفایت نمی‌کند و باید بر روی همه جوانب تمرکز داشت و کار کرد و اگر همت و هم‌افزایی داشتیم، خداوند نیز به کار برکت خواهد داد.

به گزارش «فکرشهر»، این جلسه، شنبه شب، ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرمانداری دشتستان برگزار شد.

 

 

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر