جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون اقتصادی استاندار بوشهر از اقدام شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی در پارس جنوبی با مهندسی معکوس خبر داد...
کد خبر: ۲۰۰۶۷۰۴
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱

فکرشهر: معاون اقتصادی استاندار بوشهر از اقدام شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی در پارس جنوبی با مهندسی معکوس خبر داد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی باستین در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران اعلان کرد: امروز تفاهم‌نامه چند جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینه همکاری در تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی منعقد شد.

وی با اشاره به این‌که ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد، افزود: تامین قطعات و تجهیزات این صنایع موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: در سالی که به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به‌ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم‌نامه یاد شده، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شده که نسبت‌به راه‌اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: این مهم ضمن این‌که از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان دو استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با اظهار این‌که هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم، گفت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان دو استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر