جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۷۰۷
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹

فکرشهر: در آیینی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش عملیات اجرایی ۸ مدرسه در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز و یک هنرستان نیز در بوشهر افتتاح شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس در این آیین گفت: در کشور ۸ هزار و ۳۳۶ طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که با تزریق اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی این سازمان در بودجه سال ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی شده در شش ماهه اول امسال، ۲ هزار طرح به ظرفیت ۱۰ هزار کلاس درس برای دانش‌آموزان آماده شود.

حمیدرضا خان محمدی با بیان این‌که خیران همیشه در اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت و تجهیز مدارس پیشگام بوده‌اند، افزود: بیشتر طرح‌های مقاوم‌سازی و استحکام بنا در مدارس با کمک خیران اجرا شده و وزارت آموزش و پرورش آن را ادامه داده است.

وی گفت: در برنامه هفتم مصوب شده تا اعتبار برای مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند زودتر ابلاغ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سند چشم‌اندازی را تهیه کرده و از ثبت احوال آمار و اسنادی را از متولدان دریافت کرده‌اند که با توجه به آن مشخص می‌شود برای سال‌های ۱۴۰۵- ۱۴۰۶ و ۱۴۰۷ چه تعداد کلاس درس و برای چه مقاطعی نیاز است.

محمدهادی رستمیان ادامه داد: با توجه به این‌که نیاز‌ها نامحدود و منابع محدود است، بر اساس این سند، در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: با تکمیل عملیات اجرایی این ۸ مدرسه افزون بر ۵۰ کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود.

علی موحدی افزود: در استان بوشهر ۲۶۰ هزار دانش‌آموز داریم که در شماری از مدارس مانند بوشهر تراکم دانش‌آموزان بالا و کلاس‌ها ۴۰ نفره است، اما در برخی مناطق تراکم استاندارد و ۲۰ تا ۳۰ دانش‌آموز در هر کلاس هستند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیشترین نیاز در آموزش و پرورش استان بوشهر ایجاد کلاس درس در مرکز استان و پس از آن در شهرستان‌های تنگستان، دشتستان و دشتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این‌که هزار و ۷ کلاس درس فرسوده در استان داریم، گفت: با تفاهمنامه‌ای که میان استان بوشهر و سازمان نوسازی کشور منعقد شده، یک هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری و هزار میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

به گفته وی با این اعتبار، از هزار و ۷۰۰ کلاس درس فرسوده اعتبار نوسازی ۸۰۰ کلاس درس تامین خواهد شد که معادل ساخت مدرسه در ۱۰ سال گذشته خواهد بود و امیدوار هستیم بقیه کلاس‌های درس هم با اختصاص اعتبار در سال‌های بعد در کمیته برنامه‌ریزی و از محل اعتبار نفت بازسازی شود و به شرایط مطلوب برسیم.

موحدی بیان کرد: در زمان حاضر در مرکز استان برخلاف سال‌های قبل ۸ طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که کمک می‌کند تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان به استاندارد نزدیک شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: هزینه ساخت ۸ مدرسه با ۵۴ کلاس درس که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد افزون‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان است که بیشتر این مدارس بزرگ مقیاس هستند.

ابراهیم احمدی افزود: این طرح‌ها شامل دبستان ۶ کلاسه امام خمینی (ره) شهرکاکی با ۵۳ متر مربع زیربنا و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار، دبستان ۶ کلاسه روستای بردخون کهنه با زیربنای ۵۱۷ مترمربع و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، دبیرستان ۳ کلاسه مرحومه خاتون جعفری در روستای احمدی شهرستان بوشهر با زیربنای ۴۷۵ مترمربع و ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار، دبیرستان ۹ کلاسه فاطمه زهرا در شهر دیر با زیربنای هزار و ۹۲۷ مترمربع، دبیرستان ۱۲ کلاسه شهرگناوه با ۲ هزار و ۲۵۵ متربع، هنرستان ۹ کلاسه فارابی در دیر با هزار و ۹۲۵ متر مربع، دبیرستان ۱۲ کلاسه نیایش با ۲ هزار ۲۵۵ متر مربع زیربنا و هنرستان ۱۲ کلاسه شهید اسماعیل محمدپور تنگک با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ مترمربع و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: همچنین امر هنرستان ۱۲ کلاسه انقلاب اسلامی با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ مترمربع و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر بوشهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: برنامه‌ریزی شده تا هفته دولت آغاز عملیات اجرایی ۵۰ مدرسه را در استان داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر