جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۷۵۴
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲هزارو ۴۸ نفر در آموزش پرورش استان در مدت دولت آیت الله رییسی جذب و ۲۰۰ کلاس درس در راستای توزیع عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی حداکثری افتتاح شده است.

به گزارش فکرشهر، " علی موحدی " به مناسبت بزرگداشت ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم در گفتگو با ایرنا با گرامیدشت یاد و خاطره ۱۱۱ معلم و ۲۴۷ شهید دانش آموز استان بوشهر اظهار کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ یکهزارو ۸۳۰ معلم از طریق آزمون، ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان بوشهر جذب شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال افتتاح و عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال در این استان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: با بهره برداری از مدارس در دست ساخت، استان بوشهر به لحاظ سرانه فضای آموزشی و کلاس درس کمبودی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکهزارو ۵۰۰ کلاس درس استان بوشهر فرسوده است افزود:بدلیل فرسودگی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش استان بوشهر برای نخستین بار ۵۰ خودرو با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش خوردو‌های فرسوده خریداری شد.

موحدی یادآور شد: درآمد‌های اختصاصی آموزش و پرورش استان بوشهر با افزایش ۲۵۰درصدی در مدت ۲ سال اخیر باعث کسب رتبه برتر کشوری شده است.

وی از توزیع ۲۸۸ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و اداری از محل طرح‌های تملک دارایی استانی، نفت و گاز خبر داد و تصریح کرد: طی سال‌های ۱۴۰۰ تا۱۴۰۲ در مجموع ۱۹۱ میلیارد ریال برای تعمیرات فضا‌های آموزشی استان بوشهر هزینه شد.

مدیرکل آموزش و پرروش استان بوشهر ادامه داد: اجرای طرح‌های روستا مرکزی و تجهیز مدارس چهار شهرستان جنوبی استان از طریق طرح‌های آلایندگی و کمک‌های شورای راهبری منطقه ویژه انرژی پارس به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

موحدی ادامه داد: در این مدت رتبه بندی و صدور رتبه ۱۴هزارو ۵۰۰ نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در استان بوشهر انجام شد که افزایش ۷ الی ۱۵ درصدی حقوق را در پی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرروش استان بوشهر گفت: صدور مجوز تاسیس و اخذ ۲۴ کد واحد آموزشی جدید در ۲ سال گذشته، برنامه ریزی برای ساخت و تکمیل ۲۳ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش تا سال ۱۴۰۳ از جمله عملکرد این اداره کل است.

وی افزود: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در این استان به یک گفتمان تبدیل شده است و به همین مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم ۱۳۰ نفر از دانش آموزان بوشهری برمبنای شاخص‌های تعیین شده انتخاب و تجلیل می‌شوند.

موحدی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم نخستین کنگره شهدای دانش آموز در استان بوشهر برگزار شد گفت: امسال نیز بوشهر میزبان کنگره ملی شهدای آموزشیار نهضت سواد آموزی است.

وی تصریح کرد: بزرگترین خانه یاریگران زندگی کشور در بوشهر راه اندازی شده است و طی ۲ سال اخیر ۱۸ مرکز هسته مشاوره به مرکز مشاوره توسعه یافته است.

موحدی ادامه داد: برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در هر سال، راه اندازی ۲۱ مرکز رشد یاریگران زندگی، اعزام ۲۰ هزار دانش آموز به اردو‌های راهیان نور و راهیان پیشرفت، توزیع ۲۰هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس، پذیرش مسوولیت سه دبیرخانه کشوری کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی، جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و امرو به معروف و نهی از منکر، اجرای طرح ملی اتقان و آموزش ۶هزارو ۵۰۰ آموزگار ابتدایی از دیگر اقدامات ماندگار دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر است.

مدیرکل آموزش و پرروش استان بوشهر گفت: در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان این استان برای ۹ هزار دانش آموز کلاس کنکور برگزار شد و چهار هزار جلد کتاب نیز معادل ۱۰ میلیارد ریال رایگان توزیع شد.

وی افزود: جایگاه کنکور استان بوشهر از رتبه ۲۰ در سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۱۳ رسیده است و هدف گذاری برای ارتقا به رتبه هفت انجام شده است که باتوجه به تصویب سند چشم انداز توسعه آموزش متوسطه این استان نقشه راهی برای تحول حوزه آموزشی خواهد بود.

موحدی کسب ۱۸ رتبه زیر ۱۰۰ و ۲ رقمی کنکور در سال ۱۴۰۲، کسب ۳ مدال طلا در المپیاد سمپادی برای نخستین بار توسط دانش آموزان، آموزش چهار هزارو ۵۰۰ نفر از معلمان ابتدایی در دروس ریاضیات، ادبیات فارسی و علوم تجربی، آموزش هفت هزار نفر از دبیران متوسطه اول و دوم، آموزش و تربیت یکهزار نفر مدرس کنکور، کسب ۲۵۰ رتبه کشوری در جشنواره‌ها و مسابقات اعلام وزارت آموزش و پرورش و برگزاری ۲۴ کارگاه تخصصی در رشته‌های مختلف برای توانمندسازی هنرآموزان استان را از دیگر دستاورد‌های این اداره کل ذکر کرد.

وی یادآور شد: ۲۰ هزار دانش آموز استان بوشهر در مسابقات پرسش مهر رییس جمهور شرکت کردند که ۳۰ رتبه کشوری کسب شد.

موحدی ادامه داد: تهیه و توزیع تجهیزات هنرستانی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال برای کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی و فنی، صدور مجوز ۳۹ رشته محل جدید در هنرستان‌ها برای نیل به اهداف برنامه هفته توسعه، کسب رتبه اول کشوری توسط ۶ دانش آموز استان در محور‌های فعالیت‌های آزمایشگاهی، مناظره علمی، تربیت بدنی و سلامت در نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی، برگزاری آزمون کیفیت بخش برای ۱۶ هزار دانش آموز، کسب هشت رتبه کشوری در نظارت بر مدارس بزرگسالان، اجرای کلاس‌های فوق برنامه و کلاس‌های تابستانی از دیگر توفقیات کسب شده این اداره کل است.

وی با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در میانگین امتحان نهایی ۲ پله بهبود یافته است گفت: ۹۰درصد کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و ۴۳ درصد آن‌ها در دوره ابتدایی در قالب طرح شهید "محمود وند" جذب شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: افزایش نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی از ۹۹/۱۲ درصد به ۹۹/۷۶درصد و افزایش نرخ جذب واقعی پایه اول ابتدایی از ۹۷/۰۹ درصد به ۹۷/۱۲ درصد از دیگر اقدامات انجام شده است.

موحد تصریح کرد: شناسایی و پوشش ۲ هزار نفر بی سواد و کم سواد در دوره‌های سوادآموزی و پوشش ۱۰۰درصدی تعهدات بین المللی به کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل، دست یابی ۹۸ درصدی به اهداف طرح پالایش مدرسه محور، کسب مقام برتر کشوری سه نفر از سواد آموزان دوره‌های انتقال پرسش مهر ریاست جمهوری و مسابقه کتابخوانی " اطلاع سرخ سرزمینم ایران " نیز حاصل تلاش‌های سخت کوشان عرصه تعلیم و تربیت در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: در راستای توجه به سلامت دانش آموزان در دولت سیزدهم ۵۰ زمین چمن مصنوعی، ۲۸ کلاس درس تربیت بدنی و هشت سالن ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی افتتاح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تجهیز ۱۸۸ مدرسه به اتاق بهداشت و ساخت ۲۰ اتاق جدید، کسب پنج مقام تیمی و ۵۲ مقام کشوری به صورت انفرادی، عضویت پنج دانش آموز در تیم‌های ملی دومیدانی، فوتسال و فوتبال، کسب هشت مدال کشوری در بخش مسابقات انفرادی فرهنگیان، کسب ۷۲ رتبه کشوری توسط دانش آموزان در مسابقات با محوریت بهداشت و سلامت مدارس و تعمیر و تجهیز خوابگاه شهدای دانش آموزی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نیز توفیقات کسب شده در بخش تربیت بدنی و سلامت در دولت سیزدهم است.

موحدی گفت: کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز در المپیاد‌های علمی کشوری، کسب چهار مدال طلا و نقره در جشنواره قرآنی سمپاد ملی، کسب مدال طلا در مسابقات والیبال متوسطه اول دختران کشور، برگزاری نخستین کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای با همکاری نیروگاه اتمی بوشهر، کسب مدال طلا در جشنواره هنر سپماد کشور و اجرای برنامه ملی شهاب شناسایی هدایت استعداد‌های درخشان دیگر توفیقات کسب شده در این مدت است.

وی افزود: ۱۵۷ سند در راستای مستند سازی املاک و اراضی آموزش پرروش و اخذ سند مالکیت ۷۵ هکتار از اراضی آموزشی به صورت رایگان از بنیاد مستضعفان در یک تعامل سازنده پس از ۴۴ سال اهمیت بالایی در حفظ سرمایه‌های این اداره کل دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر