جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در خطبه های نماز جمعه این هفته در استان بوشهر انتقادات و صحبت های جالبی از زبان امامان جمعه بیان شد...\r\n
کد خبر: ۲۰۳۶۷
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۴

فکرشهر: در خطبه های نماز جمعه این هفته در استان بوشهر انتقادات و صحبت های جالبی از زبان امامان جمعه بیان شد.

\n\n

هیچ‌گاه زیر بار استعمار نمی‌رویم

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به  دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با ترفند دشمن برای نفوذ در کشور اظهار داشت: بعد از برجام اندیشه استکبار نفوذ در لایه‌های جامعه است تا مراکز مهم تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز و مردم را از نگاه انقلابی و ارزشی جدا کنند.

\n\n

وی بیان کرد: استکبار در پروژه نفوذ خود به دنبال این است مردم از مبانی دینی فاصله بگیرند و غرب‌گرا شوند و می‌خواهند مردم تاریخ خود و جنایت‌های متجاوزان را فراموش کنند و سرنوشت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را به دست کسانی بدهند که تاریخی پر از جنایت علیه این مردم‌ دارند.

\n\n

صفایی بوشهری بابیان اینکه انگلیس 4 بار به ایران حمله کرده است، تصریح کرد:‌ اگر انگلیس بخواهد در ایران حضور یابد باید به جنایات در ایران اعتراف کرده و عذرخواهی کند و این اساس دیپلماسی جهانی است، آیا اگر به انگلیس حمله شده بود و خساراتی به این کشور وارد می‌شد آنان می‌گفتند بیایید باهم ارتباط برقرار کنیم؟

\n\n

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: عذرخواهی انگلیس از ایران و ملت بزرگ ایران به دلیل جنایاتی که در این کشور ازجمله بوشهر کرده ابتدایی‌ترین کار نظام دیپلماسی جهانی است.

\n\n

وی گفت: وقتی گفته می‌شود اگر انگلیس بخواهد در این استان حضور یابد، باید به جنایات خود اعتراف کند و این خواسته،‌احقاق حقوق مردم و تاریخ سراسر ظلم علیه این مردم، فریاد رئیس‌علی، علامه بلادی، آیت‌الله مجتهد برازجانی، مردم ستمدیده دلوار و زنان و کودکان یتیم، فریاد انسان‌های فرهیخته، روشنفکر و متدین ایران اسلامی و بوشهر است که می‌خواهند بگویند تاریخ خود را فراموش نمی‌کنیم.

\n\n

صفایی بوشهری بیان داشت:‌ مردم استان بوشهر یک‌صدا فریاد می‌زنند مطیع مقام معظم رهبری هستیم و هیچ‌گاه زیر بار استعمار نمی‌رویم.

\n\n

چهارشنبه سوری مبنای عقلی و شرعی ندارد

\n\n

به گزارش فکرشهر،حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: سیاه‌پوشی معابر و سر درب ادارات و برگزاری مراسمات عزاداری باید در این ایام نهادینه شود.

\n\n

وی به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: چهارشنبه سوری هیچ مبنای عقلی و شرعی و تاریخی ندارد و یک بدعت و یک امر خرافی است و ریشه در جهالت گذشتگان دارد.

\n\n

مصلح افزود: جای تعجب است که با پیشرفت علوم و دانش و تحول فرهنگ‌ها، چگونه افرادی اقدام به انجام کارهای انحرافی و غیر منطقی می‌کنند و به ترویج این خرافات در جامعه دامن می‌زنند.

\n\n

وی ابراز داشت: برخی اقدامات خطرناک در چهارشنبه سوری سبب آسیب دیگران می‌شوند و به خانواده‌ها و نیروی انتظامی توصیه می‌کنم در این ایام مراقبت لازم را داشته باشند.

\n\n

اجازه نخواهم داد هیچ کس مراسم عروسی در ایام فاطمیه برگزار کند

\n\n

 حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی، سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام و دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) حضرت فاطمه(س) را تسلیت گفت و با اشاره به موضوع سبک زندگی اسلامی اظهار امیدواری کرد که بانوان جامعه اسلامی پیرو واقعی حضرت زهرا (س) باشند.

\n\n

وی با انتقاد از برخی مراسمات عروسی دسته‌جمعی در عسلویه اظهار داشت: برادران عزیز عروسی دسته جمعی انجام دادند من راجع به این قضیه چند تماس تلفنی با فرماندار محترم داشتم و تذکر دادم الان توپ را در زمین امام جمعه می‌اندازند اما از این به بعد من اجازه نمی‌دهم.

\n\n

امام جمعه عسلویه افزود: اجازه نخواهم داد چه شیعه چه سنی این مجالس را در ایام فاطمیه برگزار کنند.

\n\n

وی گفت: من هیچ اجازه‌ای نداده‌ام، مدیر اجرایی شهرستان و مدیران امنیتی مسئول هستند.

\n\n

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه فریبکار و سیاست‌باز نیستم ابراز داشت: بعضی مواقع برای حفظ امنیت و ایجاد برادری و وحدت، چشمم را می‌بندم ولی بعضی‌ها نباید سوء استفاده کنند و با مقدسات بازی کنند.

\n\n

استعمار انگلیس دنبال انعطاف اعتقادی جوانان است

\n\n

حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه های نماز جمعه امروز گفت استکبار جهانی و استعمار انگلیس همیشه دنبال انعطاف جوانان این مرزوبوم بر اعتقاداتشان بوده‌ و مخصوصا استعمار انگلیس که تاریخ به ما یاد‌آوری می‌کند در بازه زمانی مختلف چه پیش از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب به دنبال اهداف استعمارگرانه خود بوده است.

\n\n

راستگو ادامه داد: نفرتی که تاریخ ایران و استان بوشهر و مردم تنگستان از انگلیس دارند هیچ‌گاه ضایع نمی‌شود.

\n\n

امام‌جمعه اهرم خاطرنشان کرد: قطعاً نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر چشم سیاسی رهبری و نزدیک‌ترین فرد استان به رهبری هستند و از موضع‌گیری ایشان علیه انگلیس دفاع خواهیم کرد.

\n\n

برخورد با تطهیر کنندگان روباه پیر را با فرزندان رئیسعلی دلواری

\n\n

 حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دلوار با اشاره به فرمایشات انقلابی و  ضد استعماری حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری مبنی بر اینکه اجازه راه‌اندازی کنسولگری انگلیسی را در بوشهر نمی‌دهیم و ملکه انگلیس باید از مردم استان بوشهر و خانواده شهید رئیسعلی دلواری عذرخواهی کند، اظهار داشت: برخی رسانه‌های خود فروخته و غافل علیه این موضع انقلابی و ارزشی ایشان نهایت انتقادها و اهانت‌ها را داشته‌اند و این‌ها به دنبال تطهیر چهره پلید و خبیث انگلیسی‌اند.

\n\n

وی افزود:‌ مردم استان ما خصوصاً مردم دلوار فرزندان شهید رئیسعلی دلواری زخم جنایت‌های این روباه پیر را بر پیکر خود احساس می‌کنند و هنوز خاطرات تلخ زورگویی‌های استعمار انگلیس در این سرزمین در تاریخ گویاست.

\n\n

زاهد دوست تصریح کرد:‌ مردم استان بوشهر در مبارزه با این جرثومه فساد هزینه‌های زیادی داده‌اند اما ما دلواری‌ها، فرزند برومند، متدین و شجاع این دیار یعنی سردار شهید رئیسعلی دلواری را در همین راه از دست داده‌ایم.

\n\n

امام‌جمعه دلوار گفت:‌ خشم انقلابی مردم دلوار علیه استعمار دائمی است و هرگز تمام‌شدنی نیست،‌ هرچه زمان جلوتر می‌رود نام این سردار شهید درخشان‌تر و حقانیت قیام او بر همگان روشن‌تر می‌شود.

\n\n

آن‌هایی که به دنبال تطهیر انگلیس هستند معلوم نیست از کجا هدایت می‌شوند و چه هدفی را دنبال می‌کنند.

\n\n

این مسئول بیان داشت:‌ صفایی بوشهری در استان ما سردار بصیرت و ولایتمداری است و کسانی که در تقابل با اندیشه‌ ایشان قلم به‌دست می‌گیرند مطمئن باشید جز رسوایی و خفت دستاورد دیگری نخواهند داشت؛ ما فرزندان رئیسعلی هستیم غیرت و شجاعت، استعمارستیزی و ولایتمداری را از وی ارث برده‌ایم.

\n\n

زاهد دوست اظهار داشت:‌ خون رئیسعلی در رگ‌های همه ما می‌جوشد، دشمن می‌خواهد نام رئیسعلی و مجاهدت او فراموش شود و در تاریخ صفحه‌ای به‌نام رئیسعلی دلواری نباشد.

\n\n

امام‌جمعه دلوار اضافه کرد:‌ مردم دلوار ولایتمداری و غیرت دینی را اثبات کرده‌اند و نشان داده‌اند سرباز ولایت و پشت سر روحانیت انقلابی هستند.

\n\n

وی ادامه داد:‌ امروز هم فرزندان رئیسعلی دلواری پشت سر نماینده رهبری در استان این سردار بصیرت تا آخرین رمق خواهند ایستاد و قهر و خشم خود را به مخالفان و مغرضان نشان خواهند داد.

\n\n

زاهد دوست خطاب به آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: آقا برخورد با مرعوبین غرب و برخورد با عوامل تطهیر کننده چهره پلید و خبیث روباه پیر را به فرزندان رئیسعلی دلواری بسپارید، زیرا این‌ها امتحان پس داده‌اند و با خشم انقلابی که از رئیسعلی به ارث برده‌اند خاطر شما را برای همیشه آسوده خواهند کرد و آن‌ها را از کردار خود پشیمان می‌کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر