جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:دانشگاه محل گفت وگو، آرا و عقاید است و کسی را نمی توان ملزم به یک عقیده خاص کرد و یا از دانشجو بخواهیم که از چیزی متنفر باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر ازایرنا، محمدرضا روشن در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی دانشگاه پیام نور در بوشهر با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار داشت: حضور دانشجویان با مذاهب مختلف در این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای اتحاد، همدلی و تعامل بیشتر دانشجویان است.
کد خبر: ۲۰۳۷۶
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:دانشگاه محل گفت وگو، آرا و عقاید است و کسی را نمی توان ملزم به یک عقیده خاص کرد و یا از دانشجو بخواهیم که از چیزی متنفر باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر ازایرنا، محمدرضا روشن در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی دانشگاه پیام نور در بوشهر با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار داشت: حضور دانشجویان با مذاهب مختلف در این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای اتحاد، همدلی و تعامل بیشتر دانشجویان است.

\n\n

وی گفت:باید از این حرکت فرهنگی و مهم دانشگاه پیام نور که موجب وحدت بیشتر بین دانشجویان مذاهب اسلامی شد قدردانی کنیم و این کاری است که برای دانشگاه ها یک نیاز است.

\n\n

وی با قدردانی از تلاش و همت مسئولان اجرایی و دانشگاه پیام نور استان بوشهر در برگزاری این جشنواره تصریح کرد: همزمانی این جشنواره با برنامه های روز بوشهر اتفاق مبارکی بود و بوشهر از دیرباز مهد فرهنگ و تدین بوده است.

\n\n

روشن گفت: امیدواریم در ادامه این گونه جشنواره ها از حضور دانشجویان سایر ادیان ابراهیمی نیز باهدف اتحاد بیشتر بین دانشجویان ادیان جهان استفاده شود.

\n\n

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور نیز در این آئین گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان دولت، ملت همدلی و همزبانی نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی با هدف اتحاد و یکپارچگی بین دانشجویان در بوشهر برگزار شد.

\n\n

دکتر کریم نجفی برزگر افزود: در این جشنواره دو دانشگاه مذاهب اسلامی و جامعه المصطفی نیز حضور دارند.

\n\n

وی تصریح کرد: وحدت و همدلی رمز تشکیل و تداوم نظام جمهوری اسلامی است و تلاش شد با برگزاری جشنواره ورزشی این روحیه در بین دانشجویان سنی و شیعه تقویت شود.

\n\n

نجفی برزگر افزود: دانشگاه پیام نور کشور در سال تحصیلی جاری اقدام به برگزاری جشنواره نانوتکنولوژی، رباتیک، نشریات دانشجویی و چندین جشنواره ورزشی کرده است.

\n\n

وی یادآور شد: همچنین در سال تحصیلی جاری 850 کرسی ازاد اندیشی در دانشگاههای پیام نور کشور برای آزادی بیان و بیان عقیده ها و نظر دانشجویان برگزار شده است.

\n\n

نجفی برزگر افزود: توسعه زیرساختهای ورزشی در دانشگاه پیام نور از جمله برنامه های مهم این دانشگاه است.

\n\n

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر نیز با تقدیر از حضور جوانان در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: میزان مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات 67درصد است که این میزان هفت درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

\n\n

فتح الله حقیقی افزود: مردم ایران همیشه در منافع ملی و اقتدار ملی متحد هستند و همواره در عرصه های مختلف این اتحاد را به نمایش گذاشته اند.

\n\n

وی تصریح کرد: با وجود تلاشهای دشمن برای ناامن جلوه دادن جمهوری اسلامی ولی حضور پرشور مردم در انتخابات ثابت کرد که ایران برای هر گونه سرمایه گذاری امن است.

\n\n

حقیقی افزود: زندگی توام با آرامش، اتحاد و همدلی بین جمعیت قابل توجه اهل تسنن در استان بوشهر در کنار شیعیان از قابلیتهای مهم این استان به شمار می رود.

\n\n

حقیقی اظهار کرد: در زمان حاضر 63 هزار دانشجو در دانشگاههای استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

\n\n

وی گفت: در دولت یازدهم تعداد تشکلهای غیردولتی ثبت شده در استان بوشهر به 110 تشکل رسیده است.

\n\n

حقیقی با اشاره به اینکه شهید شاخص کشور در سالجاری به نام شهید نادر مهدوی از استان بوشهر به ثبت رسیده است افزود: توقف شناورهای آمریکایی در آبهای ایران از سوی نیروی دریایی سپاه از دیگر قابلیتها و هوشیاری پاسداران انقلاب اسلامی است.

\n\n

وی با تاکید بر حفظ شان و جایگاه دانشجویان گفت: دانشجویان نباید برای ابراز عقیده و نظر خود دچار لکنت زبان شوند.

\n\n

رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر نیز گفت: نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی جام همدلی و همزبانی با حضور 140 ورزشکار از 9 استان کشور از دانشگاههای پیام نور، جامعه المصطفی و مذاهب اسلامی در دو رشته تنیس روی میز و فوتسال به مدت یک هفته باهم به رقابت پرداختند.

\n\n

اسحاق جلالیان افزود: در رشته تنیس روی میز تیمهای ایلام، بوشهر و کرمانشاه به عنوان تیمهای اول تا سوم این رقابتها معرفی شدند.

\n\n

وی یادآور شد: همچنین در رشته فوتسال نیز تیمهای ایلام ، بوشهر و خوزستان به عنوان تیمهای اول تا سوم معرفی شدند.

\n\n

جلالیان افزود: تیم دانشگاه مذاهب اسلامی نیز بعنوان تیم اخلاق در نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی معرفی شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر