پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مجلس نقالی شهر هفت هزار ساله «از جنابه تا گناوه» نوشته و کار محمد مظفری بر روی عرشه لنج ۴۰۰ تنی به اجرا درآمد.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری نویسنده و کارگردان این مجلس نقالی در این آئین اظهار داشت: دو سال است که نمایش سطحه یعنی اجرای نمایش بر روی عرشه لنج را در استان بوشهر را شروع کردیم که در دومین سال آن تصمیم گرفتیم که شیوه‌ای از نمایش‌های ایرانی استفاده کنیم.\n\n
کد خبر: ۲۰۶۳۶
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: مجلس نقالی شهر هفت هزار ساله «از جنابه تا گناوه» نوشته و کار محمد مظفری بر روی عرشه لنج ۴۰۰ تنی به اجرا درآمد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری نویسنده و کارگردان این مجلس نقالی در این آئین اظهار داشت: دو سال است که نمایش سطحه یعنی اجرای نمایش بر روی عرشه لنج را در استان بوشهر را شروع کردیم که در دومین سال آن تصمیم گرفتیم که شیوه‌ای از نمایش‌های ایرانی استفاده کنیم.

\n\n

ناکو

\n\n

وی اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم توسط هنرمندان گروه تاتر ایلیا برای اولین بار در کشور یک مجلس نقالی را بر روی لنج در روی آب‌های خلیج فارس اجرا کنیم و ۱۵۰ مخاطب بر روی عرشه این لنج به تماشای این نمایش ایرانی نشستند.

\n\n

مظفری با اشاره به اینکه سال گذشته نیز اجرای نمایش ناکو بر عرشه لنج بازتاب‌های جهانی داشت، افزود: استقبال مخاطبین از اجرای این مجلس نقالی نشان از ارتباط تئاتر سطحه با مخاطبین دارد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: در این مجلس نقالی قطعاتی از تاریخ ایران، استان بوشهر و بندر گناوه به اجرا درآمد.

\n\n

مظفری گفت: از ویژگی‌های دیگر نمایش اجرا شده حضور خانم‌ها در این نمایش بود؛ چهار بازیگر نمایش یاده شده را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر