جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آئینی با حضور معاون سیاسی استاندار بوشهر و مسئولان شهرستان گناوه، سید علی پاکنژاد به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان گناوه معارفه شد و از تلاش‌های عبدالنبی یوسفی در این مسئولیت قدردانی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند که این شعار باید با مشارکت و همکاری همه مردم و آحاد جامعه عملیاتی شود.
کد خبر: ۲۱۱۳۰
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: در آئینی با حضور معاون سیاسی استاندار بوشهر و مسئولان شهرستان گناوه، سید علی پاکنژاد به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان گناوه معارفه شد و از تلاش‌های عبدالنبی یوسفی در این مسئولیت قدردانی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند که این شعار باید با مشارکت و همکاری همه مردم و آحاد جامعه عملیاتی شود.

\n\n

فتح‌الله حقیقی افزود: گشایش‌های اقتصادی باید از روی کاغذ و گفتار در عمل پیاده شود، به گونه‌ای که هم وجود داشته و هم مردم احساس کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: نباید فکر کنیم که شعار سال را دولت به تنهایی عملیاتی کند بلکه بر دوش همه آحاد مردم است و باید زمینه و فضای لازم را به سهم خود آماده کنند.

\n\n

زمینه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی فراهم شود

\n\n

حقیقی با بیان اینکه در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نکاتی مهم وجود دارد که توجه جدی همگان در قبال آن به عنوان یک وظیفه ضروری است، گفت: در این ارتباط برخی ریشه‌ها را باید خشک کنیم که خشکانیدن عوامفریبی یکی از آنهاست.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: آحاد جامعه بویژه رسانه‌های استان که در یک سال اخیر همه نوع کمک کردند باید تلاش کنیم زمینه عوامفریبی خشک شود زیرا بزرگترین آفت تصمیم گیری است.

\n\n

وی افزود: بالا بردن تحمل و صبر در مجموعه مدیریتی و از بین بردن بیکاری پنهان نیز در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مهم و باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

\n\n

حقیقی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را هم عملیاتی کنیم و هم وجود داشته باشد باید زمینه بیکاری پنهان حذف شود و انتقادها را سازنده کنیم.

\n\n

وی گفت: کسانی که از انتقاد سالم و سازنده می ترسند و فرار می کنند جوهره مدیریت جمهوری اسلامی را ندارند و همه باید آن را بپذیریم و سعی نکنیم زمینه انتقاد سالم به تخریب تبدیل شود.

\n\n

\n\n

وی بیان کرد: باید همه بدانیم که اگر در اقتصاد مقاومتی موفق شویم، ملت و همه جناح ها و گروهها موفق شده است.

\n\n

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با یادآوری اینکه سال 94 مزین به شعار همدلی و همزبانی بود، گفت: با وجود دسیسه و شیطنت های دشمنان در منطقه در سال گذشته که همچنان نیز ادامه دارد، نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقات خیلی خوبی برای عملیاتی کردن شعار رهبرمعظم انقلاب بدست آورد.

\n\n

وی اظهارکرد: در حالی که کشور ناجوانمردانه بدلایل واهی بدلیل مسایل هسته ای تحت تحریم بود و بدترین کشورها در پی آن بودند که حقانیت کشور ما ثابت نشود اما شیطنت های شوم آنان نتیجه نداد و این موضوع تحت راهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، تدبیر رئیس جمهوری، فرزندان شایسته دیپلماسی و دعای مردم به سرانجام رسید.

\n\n

حقیقی با بیان اینکه پس از به فرجام رسیدن برجام دشمنان دست از شیطنت برنداشتند و بدنبال القای این بودند که فضا برای هیچگونه سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد، افزود: امروز شاهد هستیم کشورهای مهمی که در اقتصاد سرآمد هستند و در دنیای رقابتی حرفی برای گرفتن دارند مبادلات و موافقت نامه های چندین ساله با کشور منعقد می کنند و این نشان می دهد که دشمنان نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و به دنیا این القا را عملیاتی کنند که امنیت برای سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد.

\n\n

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی برای رسیدن به افق 1400 بدنبال این است که به اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات دست یابد تا در منطقه برتر و در کشور جایگاهی برای خود داشته و به جایی برسد که محصولات صنایع هم بتواند کیفیت داخلی و هم در منطقه و سطح بین المللی رقابت کند.

\n\n

حقیقی با بیان اینکه این مهم نیازمند سرمایه گذاری و کاربرد دانش نوین در صنایع است گفت: نظام مقدس جمهوری ثابت کرده در برخی ارکان اقتصادی باوجود توطئه های ناجوانمردانه به توفیقات خیلی خوبی نائل شده است.

\n\n

رتبه 27 جهان و اول منطقه در پژوهش‌های دانش‌بنیان توسط ایران

\n\n

وی افزود: در این ارتباط کشور توانسته در بحث پژوهش های علمی و دانش بنیان که یکی از ارکان 12 گانه اقتصاد برتر دنیاست در جهان رتبه 27 و در منطقه رتبه اول را کسب کند.

\n\n

حقیقی یادآور شد: این نشان می دهد پژوهشگران، پژوهش های کاملی انجام دادند و باید آنها را به ثروت و نرم افزار تبدیل کنند که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که رهبرمعظم انقلاب سال را با این شعار نامگذاری کردند، راه عملی این مهم است.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به دیگر توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 94 اشاره کرد و گفت: برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در هفتم اسفند با وجود توطئه و نقشه های شوم بیگانگان از توفیقات بزرگ نظام در این سال بود که ارکان انتخابات که عبارت از سلامت، رقابت، باشکوه بود در امنیت کامل عملیاتی شد.

\n\n

حقیقی با قدردانی از تلاش و زحمات دوران خدمت فرماندار سابق شهرستان گناوه ابراز داشت: ایشان ویژگی های بارزی از جمله شخصیتی داشته و مدیری توانمند و شایسته هستند که منشا اثرات و خدمات خیلی برای این شهرستان بودند.

\n\n

\n\n

وی افزود: سرپرست فرمانداری جدید گناوه نیز سلامت شخصیتی داشته و از نیروهای ارزشمند و ویژگی های شایسته ای دارند که فرهنگی بودن از مهم ترین آن است و در دوران خدمت خود انتظاراتی را که از آن داشتیم بخوبی پاسخ دادند.

\n\n

حقیقی گفت: به فرمانداران و مدیران گفته ام که چند موضوع برایم بسیار مهم است که داشتن پاکدستی و پاک چشمی به عنوان خطوط قرمز از جمله آنان است.

\n\n

فرمانداران حق دارند معاونان فرمانداری و بخشداران را انتخاب کنند

\n\n

وی افزود: به صراحت و قاطع اعلام می کنم فرمانداران شهرستانهای استان بویژه سه فرماندار جدید حق اختیار دارند که معاونان و بخشداران زیرمجموعه خود را انتخاب کنند.

\n\n

حقیقی با بیان اینکه مراممان این نیست که چیزی را به فرمانداران تحمیل کنیم ادامه داد: همانطوری که اختیار داریم فرمانداران را براساس سنجش و الگوهایی انتخاب کنیم، فرماندارانی نیز که منصوب می شوند اختیار دارند نسبت به انتخاب زیرمجموعه های خود اقدام کنند.

\n\n

وی بیان کرد: هرکسی به عنوان فرماندار در سطح شهرستان معرفی می شود از جمله سرپرست فرمانداری گناوه بطور قاطع حمایت و پشتیبانی و دفاع می کنم.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از همه اعضای شورای اداری و تامین و رسانه ها به عنوان پل های ارتباطی بین مدیران و مردم و همه گروهها و تشکل ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و امام جمعه گناوه خواست تا فرماندار جدید این شهرستان را در انجام وظایف محوله در منطقه که از ظرفیت های فراوانی برخوردار است، یاری و کمک کنند.

\n\n

مسئولان و مردم با فرماندار جدید گناوه همکاری کنند

\n\n

امام جمعه گناوه هم بابیان اینکه تغییر و تحولات منشا تحولات شگرفی در جامعه می شود و نظر استاندار بوشهر در این زمینه تحول در استان است گفت: بعضی از حرکات و گزینش ها باید با مشورت فرمانداران باشد.

\n\n

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: اگر فرمانداری انتخاب می شود باید به آن اختیار تام و فرصت داده شود که خود و با مشورت های دلسوزان شهر معاونان و زیرمجموعه ها را انتخاب کند.

\n\n

وی با اشاره به اینکه امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبرمعظم انقلاب نامگذاری شده، گفت: با شعار سال نباید شعاری برخورد شود و باید در عمل آن را محقق و اثبات کنیم.

\n\n

رکنی حسینی بیان کرد: عزت و اقتدار کشور در گرو تبعیت و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب است.

\n\n

امام جمعه گناوه از زحمات و تلاش‌های فرماندار سابق که توانست فضای همدلی و همگرایی در شهرستان فراهم کند قدردانی کرد و از همه مسئولان و اقشار مختلف مردم این شهرستان خواست تا فرماندار جدید را در انجام وظایف و ماموریت های محوله یاری و پشتیبانی کنند.

\n\n

در این آیین از تلاش و زحمات دوران خدمت عبدالنبی یوسفی فرماندار سابق شهرستان گناوه، تقدیر و سیدعلی پاک‌نژاد به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر