جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تعداد زیادی از مردم خارگ، در پی عدم تردد شناورهای مسافربری خارگ، با حضور در مسجد امیرالمومنین (ع) این جزیره، خواستار حضور استاندار در این جزیره و رسیدگی به مشکلات ایاب و ذهاب شدند.
کد خبر: ۲۱۲۵
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: تعداد زیادی از مردم خارگ، در پی عدم تردد شناورهای مسافربری خارگ، با حضور در مسجد امیرالمومنین (ع) این جزیره، خواستار حضور استاندار در این جزیره و رسیدگی به مشکلات ایاب و ذهاب شدند.

به گزارش فکرشهر، در پی عدم تردد شناورهای مسافربری خارگ در دو روز اخیر، در مسیر بوشهر به علت خرابی و در مسیر گناوه به علت خرابی و عدم صدور مجوز حرکت برای شناور دیگر، تعداد زیادی از مردم خارگ با تجمع در مسجد امیرالمؤمنین (ع) خارگ، اعتراض خود را به این مسئله بیان کردند.

این افراد یکصدا با سر دادن شعارهایی خواستار حضور استاندار، رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان و دیگر مسئولان استانی در جزیره خارگ و رسیدگی کامل به مشکلات موجود، به ویژه مشکل ایاب و ذهاب مردم خارگ شدند که در پی این مسئله، رئیس شورای شهر و بخشدار ویژه خارگ با حضور در بین این افراد، به بیان تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه پرداختند.

اداره بنادر و دریانوردی استان همکاری لازم را انجام نداد

رئیس شورای شهر خارگ در جمع این افراد، با اشاره به مشکلات پیش رو و کارهای صورت گرفته اظهار کرد: حضور مردم در اینجا برای حل مشکلات خود، نشان از پیگیری مجدانه آن‌ها دارد و این حضور و پیگیری برای ما که نمایندگان مردم هستیم مایه دلگرمی است و یقیناً جدی‌تر این مسائل را پیگیری خواهیم کرد.

حسین داربویی خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود تمام پیگیری‌ها، تاکنون این مسئله مانند یک معما باقی مانده است و مشخص نیست چرا مشکلات خارگ برطرف نمی‌شود، در حالی که تاکنون بیش از 200 جلسه تنها در زمینه ایاب و ذهاب برگزار کرده‌ایم و مصوبات بسیاری هم به امضا رسیده است.

وی افزود: در مدت حضور استاندار جدید متاسفانه ما خود نیز موفق به دیدار با ایشان نشده‌ایم و قطعاً سخن شما را نیز به آن‌ها مکتوب انتقال خواهیم داد و این خواسته به حق شما را مطرح خواهیم کرد و از ایشان برای حل مشکلات دعوت می‌کنیم.

رئیس شورای شهر خارگ عنوان کرد: در مورد مشکلات پیش آمده، جلساتی در بخشداری برگزار شد و با تصمیم‌هایی که گرفته شد برخی از مشکلات مرتفع شد اما لازم به توضیح است که سازمان بنادر و دریانوردی استان علاوه بر اینکه در خرید شناور دریایی تعلل کرده است، در موارد دیگر هم که می‌تواند همکاری کند، اقدامی انجام نمی‌دهد و برای صدور مجوز حرکت شناور دریایی 150 نفره‌ای که در مسیر خارگ ـ گناوه و بالعکس قرار گرفته و متاسفانه هنوز پروانه تردد نگرفته، اقدام نکرد و بخشدار مجبور شد با مسئولیت خود نسبت به تردد آن دستور دهد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این کشتی هم ایمنی لازم را دارد و هم در این مقطع پاره‌ای از مشکلات مبنی بر عدم تردد شناورهای دیگر را حل خواهد کرد، اما متاسفانه برخی حاضر هستند مردم اینگونه تردد نکنند، اما 10 نفر از طریق قایق‌های باری که ایمنی به مراتب کمتری دارند و خطرات فراوانی را به همراه دارد، تردد کنند.

با مسئولیت خود، برای حل مشکل مردم، دستور به حرکت شناور دادیم

بخشدار ویژه خارگ نیز در جمع این افراد اظهار کرد: در ابتدا از مطالبه‌گری مردمی که در این مکان مقدس جمع شده‌اند تشکر می‌کنم و یکی از راه‌های موفقیت هم، همین مطالبه‌گری معقول و به حق است و ما هم قطعاً پیگیر مشکلاتی که شاید برخی از زمان جنگ تا کنون باقی بوده است، خواهیم بود.

علی قاسمی عنوان کرد: همه مسئولان استان درگیر رفع مشکل ایاب و ذهاب مردم خارگ هستند و ما نیز بلافاصله با بروز این مشکلات جلسه شورای تامین را تشکیل دادیم و با مسئولان اعضای این شورا و در راس آن‌ها خود بنده، مسئولیت تردد شناور مسافربری مسیر خارگ گناوه و بالعکس را به عهده گرفتیم تا مشکلات مردم برطرف شود، تا در روزهای آینده اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: ما نیز طالب این بودیم که جلساتی را با حضور پیشکسوتان و جوانان تحت عنوان جلسات هم‌اندیشی برگزار کنیم تا از راهکارهای مفید سایر دوستان استفاده لازم را ببریم، یقیناً این خود ما هستیم که باید مشکلات خودمان را برطرف کنیم و همچنین از طریق فرماندار نیز درخواست کرده‌ایم که استاندار به این جزیره بیایند و ایشان گفته‌اند منتظرند تا کاری مثبت در خارگ اجرا شود و با دست پر به این جزیره بیایند.

مردم خواستار حضور استاندار در خارگ هستند

روح‌الله رستمی یکی از مردم حاضر در این جلسه عنوان کرد: تنها خواسته ما این است استاندار در خارگ حضور یابد و مردم ما به حمدالله همه ولایی و طرفدار نظام و انقلاب هستند و این را در هشت سال دفاع مقدس هم به خوبی نشان دادند و این یک خواسته بحق است که هم خواستار حضور استاندار در این جزیره و هم خواستار رفع مشکلات موجود، به ویژه مشکل ایاب و ذهاب مردم باشیم و در این زمینه مدیران ارشد استان، مثل مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان و سایر مسئولان مربوطه نیز باید همراه استاندار به این جزیره بیایند تا این مشکلات برطرف شود.

دلیل تعلل صورت گرفته در خرید شناور مسافربری توسط اداره بنادر چیست؟

صفر احمدزاده، یکی دیگر از مردم نیز عنوان کرد: شورای شهر و بخشداری نماینده ما هستند و باید شاکی مدعی العموم اداره بندر و مسئولینی که در خرید شناور مسافربری با وجود دریافت هزینه از شرکت نفت تعلل کرده‌اند، شوند و از آن‌ها بخواهند پاسخ دهند که در این 9 ماه چه کاری صورت داده‌اند؟ این پول برای مردم بوده است و باید معلوم شود این پول کجاست و سود آن در این مدت چه شده و چرا تعلل صورت گرفته است.

بخش خصوصی بدون اسکله و حمایت مسئولان موفق نمی‌شود

ابراهیم ملاح‌زاده، یکی دیگر از مردم حاضر در این جلسه بیان کرد: نباید حتماً کاری صورت بگیرد تا استاندار در این جزیره حضور یابد به هر حال ایشان باید حضور یابند تا کارها اجرا شود، فرض ما بر این است که اصلاً شرکت نفت در خارگ حضور ندارد، آیا استانداری نباید بودجه‌ای به خارگ اختصاص دهد؟ آیا لیاقت مردم خارگ که در زمان جنگ این همه مقاومت کردند، نیست که یک کشتی مسافربری برای آن‌ها خریداری شود؟

وی اضافه کرد: کشتی 22 بهمن هر روز خراب است و تنها مسکنی برای این مشکل است، کشتیرانی والفجر نیز که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به بار آورده و طی کردن این مسیر در سه ساعت، برای مردم عذاب آور شده و کشتی هایشان نیز مدام خراب است و علی با وجود و حمایت مسئولان از بخش خصوصی اذعان کرد: می‌گویند بخش خصوصی حضور می‌یابد، اما در سال‌های گذشته هم حضور یافت اما اسکله‌ای در اختیار آن‌ها قرار نگرفت و کشتیرانی والفجر هم برای پهلوگیری با آن‌ها همکاری نکرد و مسئولان نیز حمایت نکردند و طرح شکست خورد، پس چگونه انتظار داشته باشیم این مسئله مشکل را حل کند؟

وی تصریح کرد: سال‌هاست وعده خرید کشتی و حضور بخش خصوصی داده می‌شود اما مشکل حل نمی‌شود. دیگر صبر همه مردم تمام شده و همه خواهان حل این مشکل هستند، بسیاری از مسئولان چون با هواپیما تردد می‌کنند، از مشکلات خبر ندارند و مسئولان استانی هم که هر بار به خارگ آورده می‌شوند، از طریق هوایی تردد می‌کنند و بلافاصله در سالن‌ها و منازل مجهز نفت حضور می‌یابند و وقتی این امکانات را می‌بینند، می‌گویند این امکانات در پایتخت هم نیست!

ملاح‌زاده اضافه کرد: این مسئولان مشکلات موجود را نمی‌بینند، در حالی که باید آن‌ها را به اسکله شهر، محله چاه قندی و کوچه‌های شهر برد تا وضعیت را از نزدیک ببینند، باید ببینند ما برای بلیط از ساعت 3 ظهر در گرما می‌ایستیم و ساعت 5 مسئولان باجه می‌آیند و همه مردم از یک محفظه کوچک برای خرید هجوم می‌آورند و از سر و کول هم باید بالا بروند.

وی اشاره کرد: این‌ها همه در حالی است که عملیات عمومی می‌تواند یک باجه از پیش ساخته شده قرار دهد و از ساعت 8 تا 12 اقدام به بلیط فروشی کند، اگر خارگ این همه درآمدزایی برای استان دارد، چرا به مشکلات آن رسیدگی نمی‌شود؟ فرق اینجا با عسلویه چیست که آنجا بسیار آبادتر است؟ ما این همه سال صبر کردیم، اما با این روند امید چندانی نداریم که تا سال‌های دیگر هم این مشکلات برطرف شود، فقط باید خود ما و مسئولان بخواهیم تا مشکلات رفع شود و شما باید صحبت‌های ما را به مسئولان استان انتقال دهید.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر