جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امسال 10هزار نفر از مردم این استان درآیین اعتکاف شرکت می کنند.
کد خبر: ۲۱۲۶
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵

به گزارش فکرشه و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: آیین معنوی اعتکاف درسال جاری در131 مسجد استان بوشهر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امسال مردم استان بوشهر استقبال خوبی از آیین معنوی اعتکاف کردند و مساجد هنوز هم آماده پذیرش افراد هستند.

سروستانی اضافه کرد: با وجود تبلیغات سوء دشمن در خصوص آیین معنوی اعتکاف اما استقبال جوانان از این مراسم بسیار خوب بود به گونه ای که 80درصد معتکفین استان را جوانان تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: با وجود دو تا سه هزار مرکز فرهنگی شامل مسجد و حسینیه در استان فضای مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی وجود دارد که با سیاستگذاری مناسب باید از این ظرفیتها استفاده شود.

سروستانی گفت: استقبال مناسب از آیین اعتکاف در استان نویدی برای مسوولان فرهنگی است و بیانگر این است که اگر به خوبی به مسایل فرهنگی پرداخته شود بستر و فضای مناسب وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، برگزاری نماز جماعت در سه وعده، برگزاری انس با قرآن کریم، تفسیر یک صفحه قرآن کریم در هر روز به وسیله امام جماعت در هر روز برگزار می شود.

وی ادامه داد: اعمال ام داوود مربوط به روز آخر مراسم است بعد از نماز عصر، برگزاری جشن روز 13 رجب و برگزاری آیین وفات حضرت زینب کبری(س) از جمله برنامه های این سه روز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر