شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: پیکر پرچمدار تحقیق تاریخ تمدن و جغرافیا و میراث فرهنگی ایران، دکتر منوچهر ستوده در میان خیل عظیمی از فرهنگ‌دوستان و علاقه‌مندان او در آرامگاه ابدی‌اش در گلزار آقا سیدابوالحسن تازه‌آباد سلمان‌شهر چالوس به خاک سپرده شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، در مراسم تشییع پیکر منوچهر ستوده چهره‌های نام‌آشنای فرهنگ، هنر، تاریخ و جغرافیای کشور و شاگردان او حضور داشتند.\n\nمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداران غرب مازندران، متولیان فرهنگ و ارشاد شهرهای استان، استادان دانشگاه‌های تهران و جمعی دیگر از مسئولین در میان تشییع‌کنندگان منوچهر ستوده به چشم می‌خوردند.
کد خبر: ۲۱۴۶۹
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: پیکر پرچمدار تحقیق تاریخ تمدن و جغرافیا و میراث فرهنگی ایران، دکتر منوچهر ستوده در میان خیل عظیمی از فرهنگ‌دوستان و علاقه‌مندان او در آرامگاه ابدی‌اش در گلزار آقا سیدابوالحسن تازه‌آباد سلمان‌شهر چالوس به خاک سپرده شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، در مراسم تشییع پیکر منوچهر ستوده چهره‌های نام‌آشنای فرهنگ، هنر، تاریخ و جغرافیای کشور و شاگردان او حضور داشتند.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداران غرب مازندران، متولیان فرهنگ و ارشاد شهرهای استان، استادان دانشگاه‌های تهران و جمعی دیگر از مسئولین در میان تشییع‌کنندگان منوچهر ستوده به چشم می‌خوردند.

\n\n

\n\n

 تشییع پیکر منوچهر ستوده از مقابل منزلش واقع در سی‌سراب سلمان‌شهر گلور آغاز شد و پیکرش در گلزار آقا سیدابوالحسن تازه‌آباد سلمان‌شهر به خاک سپرده شد.

\n\n

منوچهر ستوده در سن 103 سالگی بر اثر بیماری عفونت ریه در بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس دار فانی را وداع گفت. 52 جلد کتاب و بیش از 280 مقاله حاصل زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این محقق فقید کشور بود.

\n\n

منوچهر ستوده در ۲۸ تیر ۱۲۹۲ در تهران متولد شد. پدرش خلیل نام داشت و در بازارچه سرچشمه، کوچ صدیق‌الدوله از بخش اودلاجان از محله‌های قدیم تهران زندگی می‌کردند. خانواده‌اش اصالتاً اهل مازندران بودند.

\n\n

\n\n

 

\n\n

\n\n

 

\n\n

 

\n\n

\n\n

 

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر