جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده دشتستان در مجلس هفتم و معاون امور حقوقی و مجلس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برج فناوری استان بوشهر با حمایت ۷۰ درصدی دولت با مشارکت بخش خصوصی به میزان ۳۰ درصد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۱۶۰۹
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: نماینده دشتستان در مجلس هفتم و معاون امور حقوقی و مجلس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برج فناوری استان بوشهر با حمایت ۷۰ درصدی دولت با مشارکت بخش خصوصی به میزان ۳۰ درصد راه‌اندازی می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از تسنیم، عبدالمجید شجاع ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های علمی و فناوری استان بوشهر با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: سال گذشته سال کار جمعی نخبگان و دانشگاههای استان با معاونت علمی و فنآوری نهاد ریاست جمهوری بوده و امسال باید این ارتباط منجر به تولید و توسعه به صورت عملی باشد و در نتیجه هدف تجاری سازی تامین شود.

\n\n

وی با اشاره به قابلیت‌های استان بوشهر در زمینه پرورش آبزیان در خلیج فارس در زمان خارج از فصل پرورش میگو و تولید گیاهان دارویی و سایر بخش‌هایی که استان در آن مستعد است افزود: معاونت توسعه علم و فنآوری نهاد ریاست جمهوری از طرح‌های نوآورانه مبتنی بر ایده‌های خلاق و دانش بنیان تمام قد حمایت می‌کند.

\n\n

معاون امور حقوقی و مجلس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت فعالیت بیش از پیش کارگروه‌های بنیاد نخبگان استان بیان کرد: ایده‌ها و طرح‌هایی که از کارگروه‌های بنیاد نخبگان استخراج می‌شود باید عملیاتی و کاربردی باشد.

\n\n

وی با اشاره به ضرورت کاربردی بودن ایده‌های خلاق و ایجاد ثروت کردن طرح‌های دانش بنیان گفت: رساله‌های دکتری و سایر مقاطع تهیه شده توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها باید اجرایی و کاربردی باشند و به درد مردم بخورند.

\n\n

شجاع بر رفع نیازهای استان بوشهر توسط دانشمندان با اجرای طرح‌های خلاقانه و دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: این تفکر که دولت شغل ایجاد کند در کشورهای توسعه یافته به پایان رسیده و دولت باید فقط نظارت و حمایت کند تا بخش خصوصی با راه اندازی طرح‌های خلاقانه و دانش بنیان ایجاد شغل و ثروت کند.

\n\n

وی تولید رادیو دارو در بخش پزشکی را در استان بوشهر از اولویت‌های درمان دانست و گفت: برج فنآوری استان بوشهر با حمایت 70 درصدی دولت با مشارکت بخش خصوصی به میزان 30 درصد راه‌اندازی می‌شود.

\n\n

شجاع، از حمایت مالی به میزان یک میلیارد ریال  از آزمایشگاه مرکز رشد علم و فنآوری زیست فنآوری دریایی خبر داد و بیان کرد: از دانشمندان و استادان دانشگاههای استان بوشهر در ستاد‌های توسعه علم و فنآوری در معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری استفاده می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر