دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: كشاورزان دشتستان استان بوشهر بر اين باورند كه پرداخت زكات شكرانه لطف پروردگار است و در اجراي اين فريضه الهي در كشور و استان بوشهر همواره پيشتار و پيشگام هستند.
کد خبر: ۲۱۸۴۵
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۲

فکرشهر: كشاورزان دشتستان استان بوشهر بر اين باورند كه پرداخت زكات شكرانه لطف پروردگار است و در اجراي اين فريضه الهي در كشور و استان بوشهر همواره پيشتار و پيشگام هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آنان مي گويند: زكات يكي از واجبات الهي است كه به لحاظ قابليتهاي خوب طبيعي و كشاورزي در اين شهرستان، همواره مردم آن از پيشگامان اين فريضه بوده و ظرفيت خوبي براي فقرزدايي و توسعه جامعه اسلامي است.
\nيكي از كشاورزان منطقه سعدآباد دشتستان اظهارداشت: از اينكه در سال زراعي جاري محصول گندم به ثمر نشست تا بتوانيم از دسترنج خود بخوريم و انفاق كنيم، خدا را شاكريم.
\nحسين زيراهي گفت: به سبب بارشها و نزولات آسماني در رحمت خداوند متعال روي ما گشوده شد و هم اكنون مشغول برداشت گندم هستيم.
\nاين كشاورز افزود: در قرآن كريم سفارش زيادي به پرداخت زكات شده و ما هم بايد زكات را پرداخت كنيم چون سفارش اكيد خداي باري تعالي است.
\nزيراهي اضافه كرد: ما به عنوان كشاورز براي اينكه يك لقمه نان حلال بدست آوريم بهتر است كه سهم زكاتمان را پرداخت كنيم تا اين لقمه نان حلال و گوارايمان باشد.
\nوي بيان كرد: زكات تكليفي است بر ما كه با پرداخت آن امكان استفاده نيازمندان را از اين نعمت الهي فراهم كنيم.
\nيكي ديگر از كشاورزان دشتستاني گفت: خدا را شكر مي كنيم به سبب رحمت و لطف پروردگار و بركاتي كه به واسطه فضل الهي با بارشهاي خوب پاييزي و زمستاني نازل شد و امروز كشاورزان از برداشت محصول خود خوشحال هستند. 
\nعلي فرخي با اشاره به برداشت خوب گندم درسالجاري گفت: ما نيز به شكرانه اين نعمت، حق فقرا و نيازمندان را با پرداخت زكات ادا كنيم.
\nوي اضافه كرد: همانطوري كه خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: اموال خود را با پرداخت زكات صدقه كنيد ما هم وظيفه داريم كه با پرداخت زكات محصولمان، به وظيفه شرعي خود عمل كنيم .
\nامام جمعه برازجان گفت: خداوند در قرآن كريم در باره زكات مي فرمايد: اي پيامبر زكات مردم را دريافت كن اين دريافت زكات سبب مي شود كه مردم از صفات رذيله پاك و به صفت جود و بخشش متصل شوند.
\nحجت الاسلام حسن مصلح اظهارداشت: پرداخت زكات سبب رشد و تعالي انسان مي شود.
\nوي با اشاره به تاكيد قرآن نسبت به دريافت زكات يادآور شد: در قرآن كريم نسبت به دريافت زكات از كساني كه به اندازه نصاب گندم و جو و خرما برداشت مي كنند و يا در زمينه حيوانات فعاليت مي كنند، تاكيد دارد.
\nمصلح اظهاركرد: شهرستان دشتستان با داشتن مردماني ديندار همواره در امر پرداخت زكات پيشگام و پيشقدم بوده اند ودر سطح كشور و استان نيز از جايگاه مهمي برخوردارند.
\nوي گفت: اميد مي رود امسال با توجه به بارشهاي خوبي كه در شهرستان داشتيم، زكات بيشتري پرداخت شود.
\nامام جمعه برازجان اظهارداشت: مردم دشتستان هميشه در پرداخت زكات پيشگام بوده اند و درسالهاي گذشته هرساله نسبت به سال قبل زكات بيشتري را پرداخت مي كنند.
\nوي افزود: از محل همين زكات در شهرستان شاهد عمران و آبادي روستاها و فقرزدايي آنها بوده ايم و محروميت روستاها را برطرف كرده ايم.
\nمصلح اضافه كرد: بطور قطع پرداخت زكات كه بصورت متمركز جمع آوري و در اختيار كميته امداد قرار مي گيرد به خود روستاها برمي گردد و صرف عمران و آبادي روستاها درهرمنطقه مي شود.
\nوي بيان كرد: 60 درصد زكات جمع آوري شده براي فقرزدايي و كمك به مستمندان هزينه مي شود و 40 درصد آن نيز صرف كارهاي زيربنايي و ساخت حسينيه ها و خانه هاي عالم خواهد شد.
\nوي گفت: انتظار مي رود در سالجاري نسبت به سالهاي گذشته زكات بيشتري در شهرستان پرداخت و مردم نيز اين آمادگي را داشته و دارند كه به شكرانه رحمت پروردگار زكاتشان را پرداخت كنند.
\nمديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان بوشهر گفت: زكات يكي از ظرفيت هاي واجب الهي است كه دراستان بوشهر وجود دارد.
\nبه نوشته ایرنا، احمد لطفي افزود: براساس برنامه ريزي هاي مشخص كه در سال گذشته صورت گرفت 21 ميليارد ريال زكات در اين استان محقق شد.
\nوي بيان كرد: شهرستان دشتستان در حوزه زكات استان بوشهر به عنوان يكي از ظرفيت هاي اصلي زكات در اين استان به شمار مي رود طوري كه درسال گذشته بيش از 10 ميليارد ريال زكات با تلاش امامان جمعه شهرستان، فرماندار، بخشداران و مديران كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان و همدلي و همكاريهاي خوب كشاورزان منطقه دشتستان جذب شد.
\nلطفي گفت: زكاتي كه در سال گذشته جذب شد بنا به برنامه جديد شوراي زكات استان بوشهر 60 درصد آن صرف كمك به فقرا و فقرزدايي و 40 درصد كمك به پروژه هاي عام المنفعه روستاهاي سراسر استان شد.
\nوي افزود: در شهرستان دشتستان با برنامه ريزي هاي خوبي كه داشتيم بيش از 90 درصد زكات جذب شده خانواده هاي نيازمند تحت عنوان بسته هاي مشخص تامين جهيزيه نوعروسان تحت پوشش و كمك به بيماران صعب العلاج، كمك به دانش آموزان و دانشجويان تحت پوشش و مسكن نيازمندان هزينه شد.
\nوي گفت: امسال نيز بنا به برنامه هاي خوبي كه صورت گرفته و با توجه به بارندگي هاي خوبي كه در استان داشتيم از دو محصول زكات استان كه محصول گندم و خرماست بهره مند خواهيم شد.
\nلطفي افزود: فصل اول كارمان فصل برداشت گندم است كه در سراسر استان در دست اجراست.
\nوي بيان كرد: دراين ارتباط تعامل خوبي بين كشاورزان و كميته امداد با برگزاري نشست ها صورت گرفته است واميدواريم بتوانيم از فصل برداشت گندم بخوبي استفاده كنيم.
\nرئيس كميته امداد امام خميني(ره) دشتستان گفت: شهرستان دشتستان رتبه اول جمع آوري زكات استان در سال گذشته و ساليان قبل را داشته و در سطح كشور نيز از جايگاهي مهم در امر زكات برخوردار است.
\nرمضان غلامي يادآورشد: در سال گذشته بيش از 10 ميليارد ريال زكات در شهرستان دشتستان جمع آوري شد.
\nشهرستان دشتستان با توليد سالانه 50 درصد از مجموع 100 هزار تن گندم استان بوشهر و 150 هزار تن خرما قطب اول توليدات كشاورزي و پرداخت زكات در اين استان است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر