دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دانش آموزان خارگی با پاکسازی ساحل به استقبال هفته زمین پاک رفتند.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این آیین که با حضور بیش از 100 دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی و تعدادی از مسئولین و خانواده ها به همت اداره حفاظت محیط زیست خارگ و مدیریت عملیات عمومی خارگ در پارک ساحلی جزیره خارگ انجام گرفت در یک برنامه شاد و مفرح دانش آموزان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست آشنا شده و نسبت به جمع آوری زباله های موجود در پارک اقدام کردند.
کد خبر: ۲۱۹۲۳
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰

فکرشهر: دانش آموزان خارگی با پاکسازی ساحل به استقبال هفته زمین پاک رفتند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این آیین که با حضور بیش از 100 دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی و تعدادی از مسئولین و خانواده ها به همت اداره حفاظت محیط زیست خارگ و مدیریت عملیات عمومی خارگ در پارک ساحلی جزیره خارگ انجام گرفت در یک برنامه شاد و مفرح دانش آموزان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست آشنا شده و نسبت به جمع آوری زباله های موجود در پارک اقدام کردند.

\n\n

حسین دلشب ضمن تایید این خبر اعلام کرد: هدف از برگزاری نمادین این مراسم کمک به جلب مشارکت دانش آموزان نسبت به موضوع پاکیزه نگه داشتن زمین و تلاش در جمع آوری زباله به عنوان طلای کثیف و بازیافت آن و آموزش و اطلاع رسانی بیان کرد.  همچنین برای اینکه فرهنگ حفاظت از محیط زیست پیرامون خود را در جامعه نهادینه کنیم، بایستی فرزندانمان را از همان دوران کودکی به رفتارهای درست استفاده کردن از محیط و منابع طبیعی آگاه کنیم.

\n\n

وی تاکید کرد: تمام عواملی که موجبات آلودگی آب و خاک را فراهم می آورد در به خطر انداختن سلامتی یکایک افراد جامعه نقش موثری را دارد.  

\n\n

وی با بیان این توصیه به دانش آموزان که با محیط اطراف خود از جمله گیاهان و جانوان و موجودات دیگر مهربان باشند، افزود: شما عزیزان بایستی در عین حال از هرگونه آلودگی هوا، آب و خاک که توسط افراد سود جو ایجاد می شود، تحت عنوان امر به معروف ونهی ازمنکرجلوگیری کنید   .

\n\n

دلشب افزود: تقریباً چند دهه است که زنگ های خطر برای زمین به صدا درآمده است. روزی نیست که خبرها و گزارش هایی از سراسر جهان مخابره نشود و بیانگر نگرانی عمیق کارشناسان از تخریب محیط زیست و به خطر افتادن زندگی بر روی کره زمین نباشد.

\n\n

ایشان در ادامه به اهمیت زمین پاک در اسلام اشاره کرده و عنوان نمودند که در قرآن کریم، بارها از زمین، آفرینش آن، نقش های این نعمت بزرگ الهی و نعمت های پیدا و ناپیدای آن سخن به میان آمده است. در ادامه دانش آموزان نسبت به قرائت دعای زمین پاک اقدام کرده و متعهد شدند که از این به بعد نسبت به طبیعت پیرامون خود مهربانتر و مسئولانه تر رفتار کنند. در پایان این مراسم از شرکت کنندگان با اهداء جایزه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر