دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وی بیان کرد: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، کارگران زحمتکش در مرکز اصلی اجرایی شدن شعار سال هستند و به‌منظور تحقق شعار سال باید فرصت لازم برای کارگران را با حل مشکلات آنها فراهم کنیم تا ...
کد خبر: ۲۲۱۰۹
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان 9.7 درصد است در حالی که این رقم در کشور 11 درصد اعلام‌ شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیامک وطن‌خواه صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر با اشاره به هفته کار و کارگر، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن هفته کار و کارگر ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای تجلیل از خدمات و فعالیت‌های کارگران تدوین و اجرا شده است.

\n\n

وی بیان کرد: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، کارگران زحمتکش در مرکز اصلی اجرایی شدن شعار سال هستند و به‌منظور تحقق شعار سال باید فرصت لازم برای کارگران را با حل مشکلات آنها فراهم کنیم تا در عرصه اقتصاد مقاومتی مثمر ثمر باشند.

\n\n

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: یکی از اولویت‌های ما ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بوده اما در این زمینه تغییر خاصی شاهد نیستیم.

\n\n

وطن‌خواه اظهار داشت: برای حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال نیازمند آمار و اطلاعات کافی هستیم و در کنار اطلاعات مرکز آمار ایران، نیازمند اطلاعات جدید و بیشتر در حوزه نیروی کار و سرمایه‌گذاری هستیم.

\n\n

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مختلف هر منطقه، برای ایجاد اشتغال و پاسخی به معضل بیکاری در مناطق مختلف باید منطقه‌ای برنامه‌ریزی کرد.

\n\n

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: داشتن اطلاعات مورد نیاز از منطقه و استان علاوه بر تسهیل در برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال، زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر باهدف اشتغال را نیز فراهم می‌کند.

\n\n

وطن‌خواه ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان بوشهر 9.7 درصد است در حالی که این رقم در کشور 11 درصد اعلام‌ شده است.

\n\n

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر نیز در این کارگروه گفت: استان بوشهر از ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال و تولید برخوردار است و باید آمار بیکاری در استان کاهش یابد.

\n\n

سعید زرین‌فر افزود: وظیفه کارگران در سال جاری سنگین‌تر است، چراکه باید باهمت و تلاش خود، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند و رویکرد امسال کارگروه اشتغال تنها در خصوص پرداخت تسهیلات نباشد و به‌منظور رفع معضل بیکاری در استان به برنامه‌ریزان در خصوص جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها کمک شود.

\n\n

منبع: فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر