دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جلسه سرپرستان مراکز بهداشتی و درمانی با حضور رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ،معاون بهداشتی و اجرایی و کارشناس مسئولین ستادی با محوریت برنامه ریزی مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات مطلوب در ماه مبارک رمضان در محل سالن اموزش سلامت شبکه برگزارگردید. 
کد خبر: ۲۳۵۴۸
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: جلسه سرپرستان مراکز بهداشتی و درمانی با حضور رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ،معاون بهداشتی و اجرایی و کارشناس مسئولین ستادی با محوریت برنامه ریزی مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات مطلوب در ماه مبارک رمضان در محل سالن اموزش سلامت شبکه برگزارگردید. 

\n\n

رییس شبکه بهداشت  و درمان دشتستان در جمع سرپرستان مراکز بهداشتی و درمانی با اشاره به اینکه، یکی از بزرگترین دغدغه های سرپرستان همواره کمبود نیرو ، فضای فیزیکی و تجهیزات  می باشد، افزود:  این مهم نیز  زاده ی خواسته های مطلوبتر ما، حرکت به سمت وضعیت ایده آل  و تلاش ما در جهت رسیدن به اهداف جدید تر و آرمانها دانست.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، دکتر دارابی افزود: با نگاهی به سال گذشته  متوجه خواهیم شد  که وضعیت فعلی ما  در مقابل وضعیت مدت مشابه ایده ال تر شده است و با اشاره به نظام PHC و استقرار خانه های بهداشت ،یادآور شد که هیچ گاه تصور نمیشد که چنین ساختاری منسجمی حتی در کوچک ترین واحد های جمعیتی روستایی  قابل اجرا باشد.

\n\n

\n\n

 وی اظهارداشت: کارآمدی کمتر امروز این ساختار بواسطه پیشرفت ما و افزایش سطح سلامت جامعه می باشد به نحوی که امروزه مراجعین ما گاها اطلاعا بهداشتی بالاتر از بهورز دارند لذا شرایط بوجود آمده ایجاب می کند که سیستم بهداشت و درمان نیروهایی پیشروتر و با نیاز های جدید جامعه همچون کارشناسان بهداشت روان و تغذیه داشته باشیم .

\n\n

دارابی ادامه داد: در ساختار جدید حوزه سلامت ، تغییر سطح خدمات به سمت ارتقاء سطح سلامت جامعه می باشد و در راستای این اهداف جدید و در پیپیشرفت های اقتصادی و اجتماعی و آموزشی است و این احساس نیاز ما به نیروی کار خبره تر ، فضای فیزیکی مطلوب تر و تجهیزات بهتر نیز برگرفته از همین تفکر ایده آل خواهی و حرکت به سمت بهبود وضعیت فعلی است.

\n\n

دکتر دارابی گفت: شما سرپرستان مراکز ،مدیر حوزه بهداشت و درمان منطقه تحت پوشش خود هستید و واز شما  انتظار میرود با مدیریت خود ، با توجه  به محدودیت های فضای فیزیکی ، نیرو ی انسانی و امکانات ، اولویت بندی مناسبی از مسایل و اهداف داشته باشند     با ثبت فعالیت ها، روند کار خود را پیگیری کنن تا بتوانند خدمات مطلوبی را به مردم جامعه خود ارائه دهید .

\n\n

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: در مدیریت بهداشت و درمان احترام به ارزش های انسانی هم در سطوح پرسنلی و هم در سطوح مردمی و جامعه دارای اهمیت  ویژه و محور فعالیت ها است.  یک مدیر یک رییس نیست، بلکه  یک هماهنگ کننده است .

\n\n

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی، بهره برداری کامل از تمامی منابع موجود و جلوگیری از هدر رفت نیرو و سرمایه و برنامه ریزی در جهت صرفه جویی را از وظایف مدیران دانست .

\n\n

وی خط قرمز شبکه بهداشت و درمان دشتستان را شاخص های بهداشتی دانسته و خواستار تلاش هرچه بیشتر سرپرستان در جهت بهبود شاخص های بهداشتی شد و یکی از راه ها را تجمیع مراکز همجوار و هم اندیشی و آسیب شناسی مسایل دانست.

\n\n

\n\n

دکتر حسین دارابی  تلاش بیشتردر تعاملات بین بخشی و جلب مشارکت سایر سازمان ها را بسیار حیاتی دانست و این کار را باعث توجه بیشتر سازمان ها به مقوله سلامت دانست.

\n\n

در ادامه جلسه معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان،مهندس حسین دلخواه از سرپرستان خواست تا برنامه های طرح تحول سلامت را رصد کرده و در ایجاد فضای صمیمانه همراه با تعامل با پرسنل برای ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات بهتر به مردم  تلاش کنند

\n\n

مهندس دلخواه گفت: اطلاع داشتن از شاخص های منطقه تحت پوشش و داشتن یک برنامه ریزی منسجم و مدون جهت اجرایی شدن برنامه های طرح تحول سلامت از وظایف یک سرپرست است.

\n\n

وی همچنین گفت: تشکیل جلسات درون بخشی و برون بخشی جهت اجرایی شدن بسته های خدمتی طرح تحول نیز در دستور کار سرپرستان باید قرار گیرد .

\n\n

در پایان  معاون بهداشتی شبکه،مهندس دلخواه ،پس از بررسی و جمع بندی مطالب ایراد شده توسط سرپرستان وکارشناسان ستادی  تصمیماتی را اتخاذ کرد و مصوبات جلسه را اعلام کرد.

\n\n

 

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر