دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکررشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنر بهترین راه ارتباط با مردم است و باید با برگزاری هفته های فیلم و عکس هنر را به میان مردم آورد.\r\n
کد خبر: ۲۷۹۵
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱

فکررشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنر بهترین راه ارتباط با مردم است و باید با برگزاری هفته های فیلم و عکس هنر را به میان مردم آورد.
به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی روز سه شنبه در آیین پایانی اولین جشنواره ˈعکس همراه ˈ در تگنستان و هفته فیلم و عکس این شهرستان افزود: هنرمندان می توانند مهمترین پیام ها را بخوبی به مخاطبان منتقل کنند و باید از توان هنرمندان برای توسعه فرهنگی جامعه بیشتر بهره برد. 

وی اضافه کرد: جامعه هنرمندان با ارزش و پویاست زیرا با نقش آفرینی خود می توانند در جامعه موثر و تاثیر گذار باشند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به نام گذاری سال به نام اقتصاد وفرهنگ اظهارکرد: اقتصاد در کنار فرهنگ قرار گرفته تا بتواند از مسیر فرهنگ توسعه کشور را فراهم کند زیرا با توسعه فرهنگ می توان توسعه اقتصادی را فراهم کرد.

ماحوزی اضافه کرد: باید از هنرمندان حمایت جدی صورت گیرد زیرا هنرمندان می توانند بهترین شیوه های زندگی را درقالب هنر به مردم نشان و آموزش دهند.

وی با اشاره به موفقیت های اخیر هنرمندان استان در جشنواره های ملی و بین المللی تصریح کرد: هنرمندان استان با کمترین امکانات بیشترین هنرنمایی و افتخار را کسب می کنند و این نشان از توان بالای هنرمندان این استان دارد. 

ماحوزی باتمجید از تلاش های هنرمندان تنگستانی برای برگزاری دو جشنواره استانی تئاتر طنز و عکس همراه تنگستان گفت: هنرمندان تنگستانی در برخی رشته ها مانند تئاتر و شعر سرآمد هستند و ما سعی می کنیم حمایت و پشتیبانی بیشتری ازآنها داشته باشیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از همه هنرمندان برای ارائه راهکارها و پیشنهاد در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری دعوت کرد.

وی از معرفی هفت مشاور و مرکز پژوهشی دراداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان بوشهر برای هم افزایی، نقد، بیمه و مسکن هنرمندان خبرداد.

درحاشیه این آیین اولین گردهمایی عکاسان و فیلمسازان انجمن سینمای جوان شهرستان تنگستان برگزار و از برگزیدگان و برندگان این جشنواره و نیز چند نفر از فعالان و پیشکسوتان انجمن سینمای جوان تنگستان تقدیر به عمل آمد.

درهفته فیلم و عکس تنگستان که توسط انجمن سینمای جوان این شهرستان برگزار شد برنامه های مختلفی مانند نمایشگاه عکس از طبیعت تنگستان، کارگاه های آموزشی درزمینه فیلم و عکس توسط داریوش غریب زاده، مهیار دولتخواه و مسعود عرب زاده و پخش فیلم های کوتاه تولید شده در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تنگستان به اجرا درآمد. /ص

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر