سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: حيدر و جعفر نوروزي نژاد  دو برادر كارآفريني هستند كه با راه اندازي واحد پرورش شترمرغ در شهر انارستان، كار جديدي را در منطقه شروع كرده اند.به گزارش فکرشهر و به نقل از ریزپاد، برادران نوروزي نژاد واحد پرورشي خود را در سال 91 با سرمايه اي نزديك به 12 ميليون تومان و خريد  3 خانواده ي شتر مرغ( هر خانواده يك نر و دو ماده ) مجموعا 9 عدد ،در مساحتي حدود 300 متر مربع راه اندازي كرده اند . كه قيمت خريد هر شتر مرغ در سال 91 مبلغ يك ميليون و 400 هزار تومان بوده است.
کد خبر: ۲۸۳۱
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲

فکرشهر: حيدر و جعفر نوروزي نژاد  دو برادر كارآفريني هستند كه با راه اندازي واحد پرورش شترمرغ در شهر انارستان، كار جديدي را در منطقه شروع كرده اند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ریزپاد، برادران نوروزي نژاد واحد پرورشي خود را در سال 91 با سرمايه اي نزديك به 12 ميليون تومان و خريد  3 خانواده ي شتر مرغ( هر خانواده يك نر و دو ماده ) مجموعا 9 عدد ،در مساحتي حدود 300 متر مربع راه اندازي كرده اند . كه قيمت خريد هر شتر مرغ در سال 91 مبلغ يك ميليون و 400 هزار تومان بوده است.

حيدر نوروزي نژاد يكي از اين كارافرينان به خبرنگار ما گفت: ارزش شترمرغ فقط به گوشت و تخم آن خلاصه نمي شود و  اين پرنده بزرگ هيچ دورريزي ندارد و از پر، پوکه تخم، پوست، چربي و روغن آن در صنايع دستي، کيف و کفش و پزشکي هم استفاده مي شود.     

نوروزي نژاد افزود : از هر شترمرغ باتوجه به تغذيه و جثه آن حدود 35 تا 45 کيلوگرم گوشت، يک متر و 20سانتي متر پوست خام، 30 عدد شاه پر، حدود 2کيلوگرم پر معمولي، 4 تا 6 کيلوگرم چربي و حدود 40 تا 80 تخم در يک دوره پرورش که حدود يکسال است، به دست مي آيد.

جعفر نوروزي نژاد گفت: فسفر بالای گوشت شترمرغ و همچنین مقاومت شترمرغ در مقابل بسیاری از بیماری ها از مهمترین مزایای گوشت شترمرغ است .همچنين گوشت آن حاوی عناصر آهن و ویتامین E است که می تواند بهترین گزینه برای تامین آهن افراد ضعیف و دارای بیماری کم خونی باشد.

وي اضافه مي كند ، هر کیلو گوشت شترمرغ در حال حاضر نزدیک به 35 هزار تومان است كه در بازار استان فارس به فروش می رسد و اين واحد تنها اقدام به پرورش و فروش جوجه مي نمايد.

ايشان زمان تخم گذاري اين پرنده را مهر و آبان هر سال  ذكر كرد و گفت: هر شتر مرغ بين 50 تا 80 تخم ميگذارد و 42 روز طول خواهد كشيد تا به جوجه تبديل گردند.

حيدر نوروزي نژاد عنوان كرد:  در حال حاضر 24 جوجه و 15 تخم در اين واحد پرورشي وجود دارد كه تخم ها در دستگاه نگهداري مي شوند.ايشان همچنين از فروش 30 جوجه ي يكماهه به ارزش هر جوجه 320 هزارتومان در ماه گذشته خبر داد.

اين كار آفرين سود آوري و هزينه هاي پايين پرورش و تنوع محصولات شترمرغ را از ويژگي ها ي مطلوب جهت سرمايه گذاري در اين صنعت پرورشي دانست.
 

نوروزي نژاد در پايان  گفت: اگر مسوولان امر نگاه ویژه و اقتصادی به این صنعت پرسود داشته باشند بطور قطع بسیاری از بیکاران جذب کار می شوند و رونق منطقه را شاهد خواهیم بود.

منطقه ي جم و ريز به دليل شرايط آب و هوايي مساعد، يكي از مناطق مستعد پرورش شتر مرغ  در استان محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر